Loqal – новинний агрегатор Loqal
Політика

Кінець епохи маршруток

Кінець епохи маршруток
Українська правда • 2 переглядів • 1 хв читання

Що має змінити новий транспортний закон?

У європейських містах автобус або трамвай – не лише спосіб дістатися на роботу, а звичне, зручне, передбачуване середовище. У нас же дуже часто це про спеку влітку, холод узимку, відсутність термінала, переповнені салони й нерозуміння, коли і чи взагалі приїде маршрутка.

Насправді все це – не просто побутові незручності. Це показник того, наскільки системно ми підходимо до організації життя в місті. Транспортна система – це частина суспільного договору. Вона має працювати для всіх: молодих і старших, пільговиків, людей з інвалідністю, мешканців центру і передмість.

Сьогодні в Україні триває робота над законопроєктом, який має врегулювати надання суспільно важливих транспортних послуг. Разом із європейською організацією Transport&Environment "Екодія" підготувала для Мінрозвитку пакет рекомендацій, покликаних привести українське законодавство у відповідність до Регламенту ЄС №1370/2007.

Модель Public Service Obligation (PSO), яка лежить в основі цього Регламенту, базується на простій ідеї: перевезення – це не лише ринкова послуга, а суспільна необхідність. У Європейському Союзі PSO використовується в багатьох сферах: поштових, енергетичних, соціальних, банківських. Але в транспорті – особливо.

Вона дозволяє державі або громаді замовляти у перевізника послугу навіть тоді, коли та економічно невигідна, але якщо важлива для людей. Тоді перевізник отримує компенсацію з бюджету за чіткою формулою.

24-26 червня в Брюсселі відбулися засідання щодо оцінки готовності України до транспортних реформ. Там же розглядався і оновлений законопроєкт щодо моделі роботи громадського транспорту. Це логічний і необхідний крок для наближення до європейських стандартів у сфері громадського транспорту.

Рекомендації, які розробила громадськість, мають одну мету – щоб громадський транспорт в Україні став передбачуваним, доступним і гідним.

Реформа транспортної системи – це не про те, щоб щось "заборонити". Це про те, щоб дати змогу кожному з нас обрати громадський транспорт, який буде справді зручний. Тому що у ньому не лише можна доїхати, а й хочеться їхати.

Анастасія Нагорна, аналітикиня європейської ГО "Transport & Environment"

2