Дамбу звели 1932 року, щоб захистити район Пересипу в Одесі від підтоплень. Протягом десятиліть серйозних ремонтів не проводили, лише у 2016–2017 роках частково зміцнили найбільш зношену ділянку довжиною 900 метрів. Однак ці заходи носили тимчасовий характер і не усували всіх ризиків.
У грудні 2021 року було укладено контракт на реконструкцію системи скидного каналу та аварійного скиду, а також замовлено експертну оцінку технічного стану дамби. За висновками фахівців вже у серпні 2021 року дамбу визнали аварійною. Проте роботи так і не розпочалися, а договір було розірвано наприкінці 2022 року. У липні 2023 року було оголошено новий тендер на ремонтні роботи з кошторисом понад 62 мільйони гривень.
Дамба зараз є об’єктом підвищеної небезпеки. Дренажні канави засмічені або замулені, нижня частина споруди заболочена. Хвилевідбійна стінка місцями непридатна для експлуатації, а її позначка просіла у двох місцях на 70 метрів. Гребінь дамби, на якому проходить автодорога, знаходиться у задовільному стані.
Обстеження має включати геодезичну зйомку, розрахунки стійкості споруди, інженерно-геологічні роботи, оцінку технічного стану будівель і гідрологічного режиму лиману. Також передбачено оформлення двох паспортів: гідротехнічної споруди та об’єкта дамби.