Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

УКУ і зчитування символів у соцмережах

УКУ і зчитування символів у соцмережах
Zaxid.net • 1 хв читання

Коли соцмережами понісся срач навколо поста Наталки Ворожбит про відмову її доньці Парасці поселитися в колегіумі УКУ, я не мав наміру встрявати в дискусію. Намагаюся триматися осторонь як щодо дискусій про церкву, так і про ЛГБТ – теми надто складні для мене, мають занадто багато підводного каміння. Утім, прочитавши низку статусів і коментарів вирішив таки вставити й свої 5 копійок. Бо як редактор з-понад 30-літнім стажем (вперше довелося редагувати мистецьку сторінку Пост-Поступу 1993 року), я не міг пройти повз одну суттєву методологічну помилку в дискусії захисників і противників дій УКУ.

Отже причиною відмови, яка вже нібито точно встановлена, було те, що Параска виставила в інстаграмі веселковий прапорець. Чи могло це свідчити про те, що вона належить до ЛГБТ-спільноти, готова пропагувати ЛГБТ-цінності, ходити по колегіуму у відповідній футболці й з відповідним прапором, обклеювати стіни відповідними плакатами? Не виключено. Але чи обов’язково? Аж ніяк. Цей значок в соцмережі міг як значити дуже багато, так не значити фактично нічого.

Уявіть собі, що я такий собі 18-літній юнак подаю документи в УКУ, а перед цим понаставляв у фейсбуку іконки з кухлем пива, цигаркою, яка димиться, мотобайком, серцем, простреленим стрілою. Чи означало б це, що щоночі я гучно під’їжджатиму до колегіуму на мотоцику, привозитиму зі собою нараз кількох дівчат, в кімнаті питиму з ними й куритиму (невідомо шо), а потім займатимемося розпустою. О, так! Та ні ж, звичайно. Я міг поставити ці іконки суто, як то кажуть, по приколу. Або щоб сподобатися дівчатам, бо вважав, що вони люблять таких крутих пациків на моциках, які п’ють пиво, палять цигарки тощо. Зрештою, можна припустити, що всі ці практики могли мені бути до вподоби, але я, наступивши на горлянку власній пісні, готовий був би від цього всього кайфу відмовитися заради потрапляння до колегіуму. Чи для пильнувальників традиційних цінностей притча про перетворення Савла на Павла порожній звук?

То чому грізні нагладачі моралі в УКУ вирішили, що іконка в соцмережає свідчить винятково про те, що власниця сторінки займатиметься збоченьствами та ще й їх пропагуватиме? Веселкова іконка могла свідчити, наприклад, лише про підтримку Параскою Закону «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» (чи в УКУ мають щось проти цього закону?), про рівність всіх перед законом чи загалом про несприйняття дискримінації за будь-якими ознаками тощо. Невже так складно було завчасно скомунікуватся з Параскою й задати всі ці запитання, з’ясувати, чи готова вона дотримуватися всіх встановлених правил коекзистенції в колегіумі, якщо вже виникли якісь сумніви. І щойно після того робити оргвисновки.

От щодо чого мала вестися дискусія – про інтерпретацію символів у соцмережах. Але її понесло в якийсь цілком хибний бік.