Loqal – новинний агрегатор Loqal
ШI-революція: чому дедалі більше країн інтегрують штучний інтелект в освіту
Новини

ШI-революція: чому дедалі більше країн інтегрують штучний інтелект в освіту

ZN.UA • 22 переглядів • 1 хв читання

Штучний інтелект активно інтегрується в освіту в низці країн, пише освітній експерт Володимир Страшко в статті для ZN.UA “Штучний інтелект в освіті: деградація мислення чи революція в навчанні?”, зазначаючи, що важливо навчитися максимально ефективно користуватися такими технологіями.

Зокрема, Об’єднані Арабські Емірати (ОАЕ) з 2025 року офіційно включили ШІ-курс до державної шкільної програми, причому вже з дошкільного віку. За словами міністра освіти ОАЕ Сари аль-Амірі, головною причиною такого кроку стала попередня помилка країни, яка недостатньо швидко реагувала на поширення соцмереж. На думку чиновників ОАЕ, саме ця помилка призвела до зниження успішності учнів і проблем, пов’язаних із концентрацією уваги через активне використання платформ, як-от TikTok та Instagram, — тому цього разу країна вирішила “діяти на випередження”.

Нова навчальна програма з ШІ в ОАЕ передбачає не тільки технічні навички, як програмування та написання запитів (prompt engineering), а також етичні аспекти використання штучного інтелекту: дітей із раннього віку навчатимуть критично оцінювати дані, які пропонують нейромережі, розпізнавати упередження в їхніх відповідях.

Крім освітніх реформ, ОАЕ активно інвестує в масштабну ШІ-інфраструктуру: згідно з підрахунками, інвестиції країни у сферу штучного інтелекту можуть становити понад $100 млрд уже найближчим часом. Водночас в ОАЕ є амбіції стати глобальним “регуляторним полігоном”, де тестуватимуть нові технології, формуючи стандарти їх використання на міжнародному рівні.

Ініціатива ОАЕ — непоодинока. Зокрема, топменеджери таких великих компаній, як, наприклад, Microsoft, Airbnb та Uber, відкрито закликають країни світу інтегрувати штучний інтелект і комп’ютерні науки в навчальні програми шкіл, орієнтуючись на приклад Китаю та Сингапуру.

Сингапур, який інтегрував ШІ у свою освітню систему, зробив акцент на персоналізації навчання: штучний інтелект використовують для аналізу успішності учнів, автоматичного підбору індивідуальних завдань і зворотного зв’язку — це дозволяє значно поліпшити якість освіти.

Як зазначає освітній експерт Володимир Страшко, такі ініціативи очільників великих технологічних корпорацій — це своєрідний сигнал для світової освіти. Адже, на їхню думку, сучасна школа більше не може обмежуватися тільки ключовими академічними предметами, а повинна готувати дітей до майбутнього, в якому штучний інтелект буде основою не лише технологій, а й економіки й суспільства загалом.

“Важливо зрозуміти, що за такими закликами стоїть не просто інтерес технологічних компаній, а усвідомлення того факту, що економічна ефективність держави дедалі більше залежить саме від рівня освіти молодого покоління”, - пише Страшко, зазначаючи, що країни, які не зможуть адаптуватися до цього глобального тренду, ризикують значно відстати в розвитку вже найближчими десятиліттями.

Відколи ШІ почав масово інтегруватися в освіту, паралельно з'явилися і тривожні прогнози стосовно його негативного впливу на розумові здібності студентів. Багато консервативних викладачів та експертів вважають: якщо ШІ виконує завдання замість учнів, це неминуче призведе до деградації їхнього мислення. Тому, як пояснює Страшко, освітнім закладам важливо використовувати ШІ як потужний інструмент для розвитку, а не для пасивного отримання готових відповідей. 

22