Бізнес України наразі дуже турбує проблема пошуку партнерів/клієнтів і виходу на нові ринки. Цю проблему зазначили 17,5% опитаних, або майже вдвічі більше порівняно із січнем 2025 року. Про це пише Віктор Конев, журналіст ZN.UA, в статті "Невизначеність у квадраті — 90% бізнесу чекають тільки закінчення війни", посилаючись на серпневе опитування бізнесу, проведене Інститутом економічних досліджень.
"Тобто, попри всі негативні моменти, бізнес думає про нові ринки. Позитив? Так. А крім того, з 21 до 28% зросла частка підприємств, які повідомили, що їхня ділова активність у серпні 2025 року була успішнішою, ніж у серпні 2024-го. Але це переважно великі підприємства", - пише автор.
Якщо говорити про завантаженість виробничих потужностей, то дві третини опитаних відзначили повне або майже повне завантаження. Ситуація оцінюється як стабільна. Агрегований показник перспектив промисловості, що з березня по липень залишався майже без змін, навіть збільшився на три відсоткові пункти.
А от мікробізнес починаючи з грудня 2023-го зазначає, що ситуація не покращується, а погіршується. І це зрозуміло: нас стало значно менше, і ми стали менше споживати. Плюс вплинув на показники сезонний спад продажів. Боляче бачити порожні бутики в ТЦ і чути скарги на відсутність публіки в кафе/ресторанах. Тут хоча б на оренду площ заробити...
"Оцінка опитаними загальноекономічного середовища в країні покращилася, щоправда, лише на 4 відсоткові пункти: була мінус 0,01, а стала 0,05% пункти — це вже статистично значуща зміна, хоча все ще наближається до нуля. А ось короткострокові очікування на опитаних підприємствах істотно покращилися — вони зросли на 11 процентних пунктів. На жаль, глобального позитиву в тому, що горизонт планування українського бізнесу стає дедалі коротшим, немає", - додав він.
З іншими статтями можна ознайомитися за посиланням.