Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Перші зміни вже є: як Дніпро стає прикладом безбар’єрного міста

Перші зміни вже є: як Дніпро стає прикладом безбар’єрного міста
Наше місто • 2 переглядів • 1 хв читання

У Дніпрі триває активне оновлення міського середовища з акцентом на безбар’єрність. Простори поступово адаптують так, щоб кожен — від людей з інвалідністю до батьків із візочками — міг пересуватися містом вільно та зручно. Це відбувається в рамках загальнонаціонального флагманського проєкту «Рух без бар’єрів». Як змінюється Дніпро та де саме вже вдалося зробити простір більш комфортним — читайте у матеріалі «Наше місто».

Вулиця Короленка — зразок сучасного міського простору

Після масштабної реконструкції вулиця Короленка стала справжнім прикладом інклюзивності. Тут з’явилися широкі пішохідні зони з рівним покриттям, понижені бордюри на кожному переході, пандуси з правильним ухилом і тактильні елементи для людей із порушеннями зору. Вулиця добре освітлена, має зручні місця для відпочинку та безпорогові входи до будівель. Це не просто дорога — це простір, де комфортно всім.

Успенська площа: гармонія історії та доступності

Успенська площа демонструє, як можна інтегрувати сучасні стандарти безбар’єрності в історичне середовище. Понижені бордюри, рівні покриття без тріщин, зручні пішохідні переходи та тактильні вказівники роблять цю площу доступною для всіх. Ландшафтний дизайн із плавними перепадами висот і продуманим орієнтуванням додає зручності та естетики.

Сквер Прибережний — універсальний простір для відпочинку

Сквер Прибережний, розташований уздовж Набережної Перемоги, займає 3,8 гектара та пропонує зони для дітей і дорослих. Тут є фонтани, каруселі, водяні атракціони, газони, численні дерева, лавки та універсальний туалет. Головна алея та пішохідні доріжки вистелені неслизькою гранітною плиткою, що забезпечує безпечне пересування для всіх відвідувачів.

Оновлені вулиці: інклюзивність на кожному кроці

Місто також оновило тротуари на багатьох вулицях, зокрема Єфремова, Винниченка, Дмитра Скоробогатова, Князя Володимира Великого, Калинова, Холодильна, Бульвар Слави, Богдана Хмельницького, Набережна Перемоги, Соборна площа та проспект Миру. Рівне покриття, понижені бордюри та тактильні елементи роблять ці простори зручними для всіх.

Одним із ключових проєктів є створення першого безбар’єрного маршруту від Соборної площі через проспект Дмитра Яворницького до залізничного вокзалу.

-У 2025 році ми працюємо над частиною цього маршруту, — розповів Дмитро Волик, головний архітектор Дніпра. — Це і тротуари, і перехрестя, і трамвайні зупинки, і будівлі — заклади освіти, охорони здоров’я, адміністративні установи та приватні підприємства, що надають послуги населенню. Більшість будівель у місті були зведені давно й не відповідають сучасним нормам інклюзивності. Часто вони мають високі сходи, вузькі входи, відсутність пандусів і спеціалізованих санвузлів, що робить їх недоступними для маломобільних груп населення. Настав час це виправити.

Дніпро не зупиняється на досягнутому. За словами Дмитра Волика, місто продовжить створювати універсальну інфраструктуру: ремонтувати громадські простори, адаптувати транспорт і впроваджувати інклюзивні рішення у дворах.  Дніпро крок за кроком стає містом, де кожен має рівні можливості для комфортного життя. Ці зміни — не просто про інфраструктуру, а про повагу до потреб усіх мешканців.

Раніше ми писали про те, як у Дніпрі користуються громадським транспортом люди у інвалідних візках.

Категорія: Війна, Інтерв'ю, Новини Дніпра, Райони Дніпра, Суспільні та соціальні новини Дніпра, Тема дня, Транспорт в Дніпрі

Позначки: Головне, Ремонт доріг, Транспорт Дніпра

2