Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

У Києві будують перший двоярусний тунель метро

У Києві будують перший двоярусний тунель метро
Вечірній Київ • 7 переглядів • 1 хв читання

Коротко

В Києві будується перший в Україні двоярусний тунель метро, що з'єднує станції «Мостицька» та «Проспект Правди». Це інноваційне рішення дозволяє оптимізувати простір у щільно забудованому районі Виноградар. Для зменшення шуму застосовуються спеціальні шумопоглинальні матеріали, а також паралельно ведуться роботи з будівництва вентиляційних систем та підготовки до наступних етапів.

Це перший такий проєкт в історії українського метробудування. Рішення зумовлене щільною забудовою житлового масиву Виноградар.

Шум і вібрації від руху поїздів підземки будуть ефективно поглинатись спеціальними шумопоглинальними гумовими матами та підкладками, що дозволить мінімізувати звуковий вплив на мешканців прилеглих будинків.

За повідомленням підрядника будівництва — компанії Autostrada, наразі споруджено понад 300 метрів таких конструкцій. Загальна довжина ділянки двоярусних тунелів становить 1000 метрів.

Повідомляється також, що паралельно на цій дільниці триває будівництво вентиляційного кіоска. Він розташовується на поверхні та забезпечує доступ повітря до підземних вентиляційних шахт, відповідає за забезпечення аварійної вентиляції у разі задимлення, зниження температури й вологості в підземних приміщеннях.

Також тривають роботи з бетонування монолітних елементів відгалуження, розробки ґрунту та монтажу кріплень котловану для підготовки до наступних етапів будівництва. Від початку будівництва розроблено більше 75 тис. м3 грунту котловану.

На станційному комплексі «Мостицька» завершено монолітні роботи та монтаж збірного залізобетону протидутьової вентиляційної збійки — технічного тунелю, що забезпечуватиме вентиляцію, контроль напрямку повітряних потоків між основними тунелями та, за потреби, виконуватиме функцію евакуаційного проходу. Наразі тут виконується зворотна засипка.

У компанії також інформують, що на оборотних тупиках за майбутньою станцією «Проспект Правди», які слугують для розвороту поїздів і нічного відстою, триває спорудження приміщень технічного обслуговування рухомого складу, вентиляційного вузла та зумпфу для збору води.

Паралельно на цій ділянці продовжуємо облаштування діафрагмових стін методом «стіна в ґрунті». Застосування цієї технології дає змогу безпечно виконувати будівельні роботи в безпосередній близькості до будівель та споруд, мінімізуючи вплив на існуючі споруди.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

7