Loqal – новинний агрегатор Loqal
Лише третина українських вчителів можуть чітко визначити булінг – опитування
Політика

Лише третина українських вчителів можуть чітко визначити булінг – опитування

Українська правда • 1 переглядів • 1 хв читання

Більшість українських учителів (68,4%) кажуть, що не фіксували випадків булінгу серед учнів. При цьому менше третини з них (28%) можуть чітко визначити, що таке цькування.

Про це інформує Міністерство освіти і науки з посиланням на дослідження аспірантки Інституту соціальної та політичної психології Анастасії Мельниченко.

У межах роботи протягом 2023-2025 років в Україні провели дві хвилі онлайн-опитування вчителів з усіх регіонів, крім тимчасово окупованих територій.

68,4% респондентів заявили, що в період від лютого 2022 року не виявляли цькування у своєму класі.

У першій хвилі дослідження 18,5% учителів підтвердили, що булінг є регулярним на рівні школи, а на другому етапі цей показник зріс до 20,6%.

При цьому в першій хвилі лише 28% респондентів змогли чітко визначити, що таке цькування.

Найчастіше про булінг серед школярів повідомляли вчителі з північних областей. Дослідження показало, що в Києві та західних областях учні частіше заявляли про цькування, ніж це визнавали педагоги.

Водночас у східних регіонах учні та їхні вчителі майже однаково оцінюють ситуацію з булінгом.

Найчастішою реакцією учасників дослідження на факти цькування дітей були:

Рідше педагоги зверталися до адміністрації закладу освіти, скликали спеціальну комісію, говорили з батьками учасників конфлікту або повідомляли в поліцію.

При цьому 0,3% опитаних учителів не вжили жодних заходів після того, як дізналися про булінг.

Дослідження засвідчило, що педагоги українських шкіл основною причиною булінгу вважають:

У разі виявлення ознак цькування дітей у МОН радять педагогам поговорити окремо з усіма учасниками конфлікту, аби зрозуміти його причину.

Крім того, варто повідомити про випадок адміністрацію закладу, щоб розв'язати поточну проблему та запобігти схожим ситуаціям у майбутньому.

Також учителям слід залучити шкільного психолога або соціального педагога, які підтримали б дітей і провели тематичні розмови зі школярами.

За потреби працівники шкіл можуть звертатися до правоохоронців. Працівники поліції також можуть допомогти у розв’язанні конфлікту та поспілкуватися з учнями, щоб запобігти булінгу в майбутньому.

У МОН радять звернутися до адміністрації школи. Це можна зробити відкрито або залишити заявку на сайті.

Якщо після звернення в школі не вжили заходів, то батьки можуть навідатися до поліції та/або місцевого управління освітою.

Аби отримати поради щодо підтримки дитини, можна звернутися до шкільного психолога.

Раніше дослідження Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) показало, що у 2023 році 22% українських підлітків зазнали булінгу в інтернеті. При цьому порівняно з 2018 роком серед школярів знизилася частка тих, що брав участь у цькуванні інших онлайн.

1