У складному та довготривалому антимонопольному процесі проти компанії Google та її пошукової системи нещодавно відбулися заключні дебати, і технологічний гігант вже планує подавати апеляцію. У повідомленні, опублікованому на X, Google підтвердив, що подасть апеляцію, пояснивши, що запропоновані рішення зайшли надто далеко і «завдадуть шкоди споживачам».
«Ми будемо чекати на висновок Суду, – написали в Google. «І ми все ще твердо переконані, що початкове рішення Суду було помилковим, і з нетерпінням чекаємо на нашу можливу апеляцію».
Щоб оскаржити домінування Google на ринку пошукових систем, Міністерство юстиції США подало позов проти технологічного гіганта ще у 2020 році. Монументальна антимонопольна справа неухильно розвивалася протягом багатьох років, коли Мін’юст пропонував такі засоби правового захисту, як відкриття Google своїх пошукових технологій для ліцензування, заборона угод з виробниками пристроїв, такими як Apple і Samsung, щоб Google був пошуковою системою за замовчуванням, а також примусовий продаж браузера Chrome і проекту Chromium з відкритим вихідним кодом.
На думку Google, запропоновані Міністерством юстиції дії відкрили б споживачам «дуже реальні проблеми конфіденційності», залишили б уряд відповідальним за дані користувачів і допомогли б «добре фінансованим конкурентам». Натомість Google запропонував послабити свої угоди, щоб дозволити іншим пошуковим системам працювати на пристроях, і створити наглядовий комітет для моніторингу діяльності компанії.
Після цього федеральний суддя, який головував у справі, Аміт Мехта з Окружного суду округу Колумбія, у серпні 2024 року постановив, що Google має незаконну монополію на ринку пошукових систем. Суддя погодився з Міністерством юстиції, що володіння Google браузером Chrome дає їй несправедливу перевагу, оскільки вона може використовувати свою перевагу пошукової системи для залучення більшого трафіку та отримання більшого доходу для компанії.
Кінцевий результат цього антимонопольного процесу може мати серйозні наслідки для майбутнього штучного інтелекту, який тісно пов’язаний з ринком пошукових систем. На думку Google, це рішення може дозволити іншим компаніям, які мають чат-ботів зі штучним інтелектом, зайняти домінуюче становище на ринку пошукових систем. Під час судового процесу Нік Терлі, керівник OpenAI, засвідчив, що компанія була б зацікавлена в купівлі Chrome, якби Google був змушений його продати.