
Bluesky почне верифікувати “помітних” користувачів
У четвер компанія Bluesky непомітно відкрила двері для тих, хто хоче пройти верифікацію у своїй соціальній мережі. У дописі, опублікованому на сторінці Bluesky Safety, компанія оголосила, що “відомі та достовірні” акаунти тепер можуть подати заявку на верифікацію через нову онлайн-форму.
Крім того, організації можуть подати запит на отримання статусу Довіреного верифікатора, щоб отримати доступ до інструментів, які дозволяють їм перевіряти інших. Минулого місяця Bluesky почав тестувати цю функцію з невеликою кількістю організацій, серед яких The New York Times, Wired та The Athletic.
Для деяких користувачів Bluesky синій значок верифікації не є бажаним доповненням, оскільки він нагадує їм про гонитву за впливом, яка мала місце в Twitter (тепер X). Для користувачів Twitter верифікація стала затребуваним символом статусу, перш ніж перетворилася на платну послугу для передплатників при нинішньому власнику компанії Ілону Маску. Це була дворівнева система, де одні люди вважалися більш важливими або помітними, ніж інші.
Однак підхід Bluesky до верифікації спирається на інші системи, що виходять за рамки синього бейджа. Окрім передачі верифікації іншим довіреним верифікаторам, окрім самої компанії, користувачі також можуть самостійно верифікуватись, встановивши домен як своє ім’я користувача – як це зробила NPR зі своїм акаунтом @npr.org. На сьогоднішній день понад 270 000 акаунтів вже перейшли на верифікацію на основі домену.
Менш зрозуміло, як Bluesky буде перевіряти заявки від тих, хто просить про верифікацію.
В онлайн-формі компанії перераховані деякі основні вимоги, наприклад, акаунти повинні бути активними, повними (з заповненою біографією, фотографією профілю тощо) і захищеними. Вони також повинні представляти “реальну особу, зареєстрований бізнес, організацію або юридичну особу” та містити посилання на будь-який офіційний веб-сайт, якщо такий існує.
Однак, коли справа доходить до того, хто або що вважається помітним, критерії менш чіткі.
У Bluesky кажуть, що помітні акаунти повинні бути помітними у своїй “галузі та географічному регіоні”, і що компанія братиме до уваги різні показники помітності, такі як “професійне визнання, висвітлення в авторитетних виданнях, присутність на надійних довідкових платформах або інші докази суспільного інтересу”. Можуть існувати й інші специфічні вимоги, пов’язані з конкретними категоріями верифікації, але Bluesky не документує, що це за вимоги.
“Ми враховуємо загальний контекст і суспільну цінність кожного акаунта, – йдеться у формі. “Будь ласка, надайте посилання та докази, які допоможуть нам переконатися, що ваш акаунт відповідає критеріям значущості”.
Компанія заявляє, що не відповідатиме користувачам, якщо їхній акаунт не буде обраний для верифікації, а це означає, що хтось має сканувати вхідні запити, щоб переконатися, що жодна знаменитість чи інша відома постать не прослизне крізь щілини.
Запровадження верифікації може вплинути на культуру Bluesky, яка досі відрізнялася від таких соціальних мереж, як Twitter/X і Threads, що ставлять одних користувачів вище за інших. Можливо, оголошення було б краще сприйняте, якби воно з’явилося після створення ширшої мережі Довірених верифікаторів – організацій, незалежних від Bluesky. Це б більш чітко відображало цілі Bluesky – не бути централізованим органом.
В іншій частині екосистеми, форкована версія Bluesky під назвою Deer.Social підійшла до верифікації більш демократично – вона дозволяє будь-кому обирати, кому він довіряє як верифікатору. Потім вони можуть бачити акаунти, які довірений верифікатор також перевірив по всій мережі. Таким чином, кожен може перевіряти інших або бути перевіреним сам, без необхідності в центральному органі. Іншими словами, ті, кого не влаштовує версія верифікації від Bluesky, вже мають інший вибір.