Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Згенеровані ШІ фотографії моделі у Voge викликали неоднозначні відгуки у beauty-індустрії

Згенеровані ШІ фотографії моделі у Voge викликали неоднозначні відгуки у beauty-індустрії
ZN.UA • 3 переглядів • 1 хв читання

У серпневому випуску модного журналу Vogue бренд одягу та аксесуарів Guess був проілюстрований згенерованим штучним інтелектом  зображенням жінки. Редакція запевнила, що опублікувала ці штучні фотографії на вимогу рекламодавця, повідомляє BBC. 

Співзасновник Guess Пол Марчіано спеціально попросив рекламне агенство згенерувати фотографії за допомогою ШІ. Цими зображеннями була проілюстрована літня колекція бренду. І 24 липня вийшов журнал із ШІ-рекламою. 

Бурхливе обговорення цієї теми в американському сегменті соцмереж розпочалося того ж дня. Згодом  прецедент почали коментувати також експерти індустрії моди та краси. І відгуки були неоднозначні. 

Оскільки такі видання, як Vogue, задають тренди, нереальні стандарти краси нормалізуються. І читачки можуть ненавидіти чи не приймати себе через те, що не спроможні стати такими, як жінки на фото. Водночас, відповідати цим стандартам краси в реальному житті неможливо.   

Ще у березні медіабренд Vogue на своєму сайті для покоління Z під назвою teenVogue  публікував матеріали про неоднозначне ставлення професійної спільноти до заміни реальних фотографій на згенеровані. Цей ресурс спеціалізується на поясненні у доступній для молоді манері складних тем: політики, прав людини, сексуальної освіти, виборів, ментального здоров’я. 

А згодом “дорослий” Vogue зробив те, від чого молодіжний застерігав. Вперше за свою історію хай у рекламному розвороті, але все ж опублікував фото ШІ-моделі. Варто віддати журналу належне — зображення було відповідно промарковане. Хоча читачі були незадоволені тим, що шрифт помітки був надто дрібним. 

Цей випадок засмутив, зокрема, моделей, які  в останні десятиліття боролися за різноманіття в індустрії моди, як от Фелісіті Гейворд. З 2010 року на подіумах і в глянцях можна було побачити різних людей з різною тілобудовою. Надто сильно ретушувати у фоторедакторах світлини вважалося поганим тоном. 

Із впровадженням технології штучного інтелекту всі ці досягнення можуть бути втрачені, а модні видання ризикують повернутися у часи, коли стандарти краси спонукали дівчат і жінок до небезпечних і шкідливих для здоров’я практик, що часто закінчувалися булімією, анорексією, розладами харчової поведінки, самоушкодженням тощо. 

Також вже традиційно обговорюються ризики того, що технологія замінить людей. Фотографи, редактори, моделі бояться втратити роботу або зіткнутися із зниженням заробітної плати.

3