На сайті Вінницької міської ради кожен громадянин може звернутись зі скаргами або пропозиціями до мера, його заступників, секретаря міськради та керівників кожного з департаментів. Найбільше звернень надходить на адресу міського голови. Вони різні: є слова вдячності, пропозиції щодо вирішення проблемних питань, скарги на роботу структури, та різноманітні прохання. При цьому, на кожне звернення у міській раді повинні надати письмову відповідь. Наприклад, 4 липня мера просили:
Звернення та відповіді (дослівно)
Звернення: «Вітаю і прошу Вас, шановний міський голова, заборонити циганам співати, грати на баяні/ гітарі в громадському транспорті».
Відповідь: «Виконавчими органами міської ради розглянуто Ваше звернення щодо заборони проїзду в міському пасажирському транспорті осіб ромської національності, які грають на музичних інструментах і просять милостиню та повідомляємо наступне.
В Україні, як і в більшості демократичних країн заборонена дискримінація будь-кого за етнічною приналежністю, расою, релігією чи будь-якими іншими ознаками.
Так, відповідно до статті 24 Конституції України громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом.
Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
Заборона проїзду в транспорті на підставі етнічного походження (роми) або соціального статусу (жебраки) є прямою дискримінацією і тягне за собою адміністративну (кримінальну) відповідальність згідно з чинним законодавством України.
Таким чином, пряма заборона проїзду циганам-жебракам є незаконною та дискримінаційною. Будь-які дії мають ґрунтуватись на принципах рівності та поваги до прав кожної людини.
Одночасно повідомляємо, що у випадку порушень громадського порядку в міському пасажирському транспорті особами, які грають на музичних інструментах і просять милостиню, пасажири можуть звернутись до правоохоронних органів для вжиття відповідних заходів».
Звернення: «Вітаю і прошу Вас, шановний міський голова, здійснити відповідні заходи для усунення запаху шівна з вулиці, як це було в ніч на п'ятницю, 04.07.2025, коли каналізаційний сморід тримався всю ніч, в ми не могли відкрити вікна для провітрювання».
Відповідь: «Ваше звернення з приводу запаху каналізації по вул. Гоголя, 2 розглянуто.
По суті звернення повідомляю, що в м. Вінниці надавачем послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення являється КП «Вінницяоблводоканал», яке являється комунальним підприємством обласного підпорядкування.
Враховуючи вищезазначене, Ваше звернення направлено за належністю для розгляду та відповідного реагування».
Звернення: «Вітаю і прошу Вас, шановний міський голова, здійснити відповідні заходи доя усунення котячого сморіду внаслідок розведення одним із співвласників будинку котоферми (звіринця) у своїй квартирі N12 в нашому багатоквартирному будинку. Із-за сморіду з цієї квартири неможливо відкрити вікна, посидіти моїй хворій матері на балконі або у дворі. Звертаю Вашу увагу на те, що з попереднього мого звернення щодо цієї проблеми, коти як скиглили по ночах, сидячі на вікні квартири, так і скиглять досі. Це теж заважає нам та нервує».
Відповідь: «Ваше звернення від 07.07.2025 року, реєстраційний індекс Н/01/44031 щодо неналежного утримання власником квартири №12 житлового будинку № 2 по вул. Гоголя зазначеної квартири і котів, внаслідок чого розповсюджується сморід в будинку, розглянуто.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 3 ст. 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
В ході опрацювання звернення з'ясовано, що в житловому будинку №2 по вул. Гоголя співвласниками створено ОСББ на управлінні якого знаходиться будинок. Виконком міської ради не є виконавцем послуг з управління будинком.
Статтею 1 Закону України «Про захист тварин від жорсткого поводження» визначено, що домашні тварини - собаки, коти та інші тварини, що протягом тривалого історичного періоду традиційно утримуються і розводяться людиною, а також тварини видів чи порід, штучно виведених людиною для задоволення естетичних потреб і потреб у спілкуванні, що, як правило, не мають життєздатних диких популяцій, які складаються з особин з аналогічними морфологічними ознаками, та існують тривалий час у їх природному ареалі.
Відповідно до ч. 2 ст. 7 Закону України «Про захист тварин від жорсткого поводження» (далі – Закону) умови утримання тварин повинні задовольняти їх природні потреби в їжі, воді, сні, рухах, контактах із собі подібними, у природній активності та інші потреби.
Також, ч. 3 ст. 7 Закону встановлено, що кількість тварин, що утримуються, обмежується можливістю забезпечення їм умов утримання відповідно до вимог цього Закону.
Згідно з ст. 9 Закону особа, яка утримує домашню тварину, зобов'язана:
Додатково інформуємо, що ч. 2 ст. 22 Закону забороняється бити, вбивати, отруювати чи калічити домашніх тварин; дарувати домашніх тварин як призи, нагороди чи премії; завдавати домашнім тваринам болю, страждання або пригнічення; дресирувати тварин у спосіб, що завдає шкоди здоров'ю тварини та її загальному стану; умертвляти тварин шляхом утоплення, задушення, використання електричного струму та речовин, що призводять до отруєння.
Здійснення контролю за факторами середовища життєдіяльності людини, що мають шкідливий вплив на здоров'я населення відведено до компетенції та завдань Держпродспоживслужби.
Положенням про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 02.09.2015 року №667, визначено, що Держпродспоживслужба для виконання покладених на неї завдань має право:
Тому, виконавчими органами Вінницької міської ради підготовлено лист до Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області щодо викладених у Вашому зверненні обставин та вжиття заходів реагування відповідно до норм чинного законодавства України».
Вінниця.info, фото ілюстративне