Де в Україні найбільше їздять елітні авто / © Pixabay
У перші п’ять місяців 2025 року Київ став абсолютним лідером за кількістю ввезених елітних автомобілів, що підлягають податку на розкіш, попри загальне зниження імпорту в цьому сегменті. Зі 131 такої автівки, ввезеної в Україну, 43% (56 машин) осіли саме у столиці. Це найбільший показник серед усіх регіонів. Ще 13% (17 авто) припало на Київську область, тоді як Львівська та Одеська області отримали по 12 люксових машин.
Хоча загальний імпорт розкішних авто скоротився більш ніж утричі порівняно з аналогічним періодом 2024 року (448 машин) і рекордним 2023 роком (584 авто), Київ демонструє стабільний попит на преміальні марки. Цікаво, що порівняно з довоєнним 2021 роком, кількість дорогих автомобілів зросла на 42%.
Найпопулярнішими брендами цього року є Porsche (63% від усіх ввезених «люксових» авто), зокрема моделі Taycan (41%) та Cayenne E-hybrid (8%). Другу сходинку посідає Mercedes-Benz (21%), переважно за рахунок моделей S 450 та S 580 4matic (разом 15%).
Найдорожчі автомобілі, ввезені у 2025 році, були зафіксовані саме в Києві: Rolls-Royce Cullinan Black Badge за $700 тис. та Rolls-Royce Spectre за $600 тис. Серед усіх нововвезених люксових авто переважають електромобілі (47%) та гібриди (23%), тоді як бензинові машини становлять лише 19% цього сегменту.
Власники таких авто сплачують щорічний податок у розмірі 25 тис. грн, якщо машина випущена не раніше ніж п’ять років тому і коштує понад 3 млн грн. Київ є головним джерелом цих надходжень: за перші чотири місяці 2025 року кияни сплатили 26,5 млн грн із загальних 87,2 млн грн по країні. Перелік моделей, що підлягають оподаткуванню, щорічно оновлюється і наразі налічує 338 позицій (порівняно з 468 торік).
Кількість елітних спорткарів та дорогих європейських авто, виставлених на продаж у столиці, значно зросла. Наприклад, у квітні на онлайн-майданчиках та в шоурумах продавалися десятки вишуканих італійських та англійських суперкарів. Автопарк Lamborghini налічував до десятка одиниць, сукупна вартість яких сягала $2,7 млн (понад 110 млн грн).
Раніше повідомлялося, протягом червня 2025 року український автопарк поповнився майже 20 тисячами вживаних легковиків, імпортованих з-за кордону. Це на 7% більше, ніж у червні минулого року.