Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Від «Ікла» до «Бугонії»: найкращі фільми Йоргоса Лантімоса

Від «Ікла» до «Бугонії»: найкращі фільми Йоргоса Лантімоса
Zaxid.net • 1 хв читання

Грецькому режисерові Йоргосу Лантімосу 23 вересня виповнюється 52 роки. Він вивчав кіно- і телевізійне мистецтво в кіношколі Ставракоса в Афінах. У 1995 року він зняв свій дебютний художній короткометражний фільм. В цей же час Лантімос створював театральні постановки, знімав кліпи та рекламні ролики. У 2004 році він входив до складу креативної команди, відповідальної за постановку церемоній відкриття і закриття Олімпійських ігор 2004 року в Афінах.

У 2009 році Йоргос Лантімос зняв стрічку «Ікло», яка стала переможцем програми «Особливий погляд» Каннського фестивалю і була номінована на премію «Оскар» в категорії «Найкращий фільм іноземною мовою». Шість разів Лантімос висувався на премію «Оскар» у категоріях «Найкращий фільм іноземною мовою», «Найкращий оригінальний сценарій», «Найкращий фільм» та «Найкраща режисура» за кінокартини «Ікло», «Лобстер», «Фаворитка» та «Бідолашні створіння». Шестиразовий номінант на премію BAFTA. У 2019 році він був удостоєний премії BAFTA у категорії «Видатний британський фільм року» за «Фаворитку». 2024 року став лауреатом премії «Золотий глобус» у категорії «Найкращий фільм – комедія чи мюзикл».

Пропонуємо пригадати найяскравіші роботи режисера. А вже 30 жовтня у прокат вийде його «Бугонія».

Заможний інженер (Христос Стергіоглу) і зразкова домогосподарка (Мішель Валле) повністю присвятили себе своїм вже майже дорослим, але безіменним дітям. Заміська вілла з басейном і оточеним огорожею садом – все, що бачили в житті дві дочки (Ангеліке Папоуліа і Мері Тцоні) і син (Христос Пассаліс). За парканом, кажуть їм батьки, – небезпечно. Вижити там може тільки тато у своєму «мерседесі», тому що у нього вже виросло ікло. Коли ікла з'являться й у них, діти теж зможуть вийти за ворота, а поки батьки готують їх до майбутнього, пояснюючи незрозумілі слова: «море» – це крісло, «телефон» – сільничка, «зомбі» – жовта квітка тощо. Цей світ батьківської «турботи» по суті є жахливішим за найжахливіші фільми жахів.

Похмура і водночас вишукана антиутопія стала першим англомовним проєктом режисера. Загалом «Лобстер» зберіг безжальність режисерського почерку Лантімоса, проте голлівудський бюджет та голлівудські зірки зробили свою справу. Не сказати, щоб чорну. Скоріше лише дещо пригламурили Лантімоса. Історія кохання, яку бездоганно розіграли Рейчел Вайс та Колін Фаррел, відбувається у дивному суспільстві недалекого майбутнього. Самотніх мешканців вивозять у так званий Готель, що більше нагадує в’язницю. Там протягом 45 днів вони мають знайти пару. Якщо цього не трапляється, вони стають тваринами, на яких ведеться полювання.

Психологічний трилер «Вбивство священного оленя» розповість про стосунки успішного хірурга та дивакуватого підлітка, а також їхні фатальні наслідки. Головні ролі у картині виконали Колін Фаррелл та Ніколь Кідман. Все у цій картині виконано бездоганно: сценарій (фільм за нього нагородили у Каннах), режисура, акторські роботи, поєднання реальної психологічної драми та абсурду.

«Фаворитка» – історія королеви Анни та боротьби двох її фавориток за місце біля трону. Англія, початок XVIII століття. Анна Стюарт страждає на ожиріння, подагру та депресію. Усі сімнадцять дітей померли під час пологів або відразу після них. Анна дала їх імена кроликам, які живуть у її спальні. А тим часом Сара Черчилль та молода Абіґейл плетуть політичні, еротичні та інші інтриги. Блискуче розіграна насамперед трьома актрисами – Олівією Колман, Еммою Стоун та Рейчел Вайс – історія весь час балансує на межі відвертого гротеску. Лантімос робить зі своїх героїнь учасниць безжальної та відчайдушної гри, поміщаючи їх у надзвичайної краси інтер’єри.

Не встигли подивитися фільм у кінотеатрі? Не біда! Зі SWEET.TV прем’єри приходять до кожного додому. Насолоджуйтеся найсвіжішими кіноновинками на улюбленому дивані абсолютно легально та в найкрутішому дубляжі разом з онлайн-кінотеатром SWEET.TV.«Бідолашні створіння» (Poor Things, 2023)

У «Бідолашних створіннях» Емма Стоун грає молоду жінку Беллу, яка вчиняє самогубство. Видатний вчений Богвін (Белла називає його просто Богом) пересаджує мозок її ненародженої дитини в її тіло. Тож Белла сама собі і мати, і донька. Крок за кроком вона опановує всі навички спочатку: вчиться ходити, говорити та пізнає навколишній світ і навіть втікає з ловеласом Дунканом Веддерберном (Марк Руффало).

Дія розгортається в вікторіанському Лондоні, а також Парижі, Александрії та Лісабоні. Проте жодне з тих міст не має реальних рис: ми бачимо героїв у химерних краєвидах та інтер'єрах, в дивних костюмах от кутюр та в якійсь геть вигаданій реальності. Це новаторське кіно, що міцно стоїть на літературній та кінематографічній традиції. Тут навіть не напружуючись можна знайти омаж і «Денній красуні» Бунюеля, і «Алісі в Дивокраї», і «Трупу нареченої», і усім можливим історіям про Франкенштейна. Тут легко знайти деталі з «Кабінету доктора Каллігарі» та інших уже визнаних шедеврів.

Фільм складається з трьох новел, де грають, як і в «Бідолашних створіннях», Віллем Дефо, Емма Стоун, Маргарет Кволлі, а також Джессі Племонс, в якого тут справжній бенефіс. Вони грають у всіх трьох новелах, віртуозно жонглюючи образами. Об’єднує три новели – «Смерть RMF», «RMF літає» та «RMF їсть сендвіч» – епізодичний безсловесний персонаж RMF, якого грає нікому не відомий актор. У новій картині Лантімос ніби повертається до своїх ранніх абсурдних картин, але зовсім на новому рівні. Це дуже жорсткий, навіть цинічний фільм, де запросто відрізають пальці, вбивають незнайомця та ріжуть собаці лапу. Проте це знято так, що радше розважає, а не шокує.