Німецькі компанії з виробництва автомобілів можуть втратити до 10 мільярдів євро через тарифи президента США Дональда Трампа. Тарифна політика Білого дому може стати сильним ударом на тлі загальної ситуації у галузі.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на Financial Times.
Три провідні автовиробники у Німеччині опинилися під загрозою фінансових втрат. При цьому галузь загалом вже страждає від млявого попиту на європейські автомобілі, та через високу конкуренцію з китайським автопромом - європейські ринки буквально наводнили дешеві китайські електрокари.
Автопром у Європі став одним з найбільш постраждалих від торгівельної війни, яку розпочав президент США Дональд Трамп. Аналітики з компанії Visible Alpha спробували порахувати збитки для автопрому Німеччини від дій США:
Зазначається, що ситуація може стати ще гіршою, оскільки самі компанії вже знижують власні прогнози прибутків, як, наприклад, зробив Volkswagen - з діапазону у 2-5 млрд євро він знизив прогноз до 1-3 млрд євро.
"Вищі тарифи означатимуть зростання витрат на експорт до США, закупівлю деталей, а також коригування ланцюга постачань, що чинитиме тиск на грошові потоки", - нагадало видання.
При цьому Volkswagen, Mercedes-Benz та BMW вже перебувають під тарифним тиском: вони сплачують тариф у 27,5% за постачання своїх автомобілів до США з Німеччини та Мексики.
З іншого боку, європейські автовиробники мають великий "запас міцності" після того, як накопичили чимало фінансових ресурсів після кризи напівпровідників під час пандемії коронавірусу. Загальна промислова ліквідність VW, Mercedes-Benz та BMW складає понад 100 мільярдів євро, отже збитки в 10 мільярдів - це неприємно, але не смертельно.
Видання зазначає, що втрат через тарифи Трампа зазнають не тільки європейські, але й американські виробники автомобілів, зокрема General Motors та Tesla. Європейські постачальники запчастин в США значно підвищили ціни, щоб компенсувати тарифи.
Аналітики та експерти не виключають, що усі ці витрати будуть у підсумку перекладені на споживача в США. При цьому є великий ризик зменшення попиту, а взагалі, додають експерти, зростання вартості автомобілів для американського споживача - це вже більше політичне, аніж економічне питання.
Зазначимо, наразі ЄС стикається з тарифами США на більш ніж 70% свого експорту, включно з 50% на сталь та алюміній, додаткові 25% на авто та автозапчастини на додаток до чинних 2,5%, а також 10% збір на більшість інших товарів ЄС.
Своєю чергою, ЄС планує ввести 30% мита на американський експорт загальною вартістю близько 100 мільярдів євро (117 млрд доларів), якщо США не відмовляться від своїх намірів запровадити свої тарифи після 1 серпня.
Трамп та президент Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн планували провести зустріч 27 липня, щоб домовитися про тарифи та уникнути торгівельної війни.
Термінові та важливі повідомлення про війну Росії проти України читайте на каналі РБК-Україна в Telegram.