«Укрзалізниця» завершила модернізацію першого експериментального пасажирського вагона, повністю адаптованого для перевезення людей на кріслах колісних.
Він купейний, але у кожному купе не 4 полиці для сну, а 6. У кожному купе простір організовано таким чином, що у ньому буде комфортно двом пасажирам на кріслах колісних та двом супровідникам. Якщо під час рейсу не буде потреби в інклюзивних місцях, то ним можуть їхати 6 осіб.
Вагон створено на виробничих потужностях вагонного депо в Бахмачі. Усі роботи тривали три місяці та були виконані фахівцями компанії.
Перед початком модернізації команда Укрзалізниці провела низку консультацій з організаціями, які спеціалізуються на допомозі людям з інвалідністю. Це дозволило врахувати реальні потреби користувачів і створити вагон, який відповідає сучасним стандартам інклюзивності.
Цей вагон є частиною системної роботи Укрзалізниці над впровадженням безбар’єрних рішень у сфері залізничних перевезень. Компанія послідовно працює над забезпеченням доступності як рухомого складу, так і вокзальної інфраструктури для маломобільних груп населення. Зокрема, впроваджуються рішення для покращення доступу до платформ, навігації, сервісів супроводу та онлайн-замовлень.
Укрзалізниця наголошує, що цей вагон — лише перший крок у масштабнішій програмі з розбудови безбар’єрного середовища на залізниці. Компанія планує розширювати подібні рішення, щоб зробити подорожі комфортними та доступними для всіх категорій пасажирів.
До слова, Укрзалізниця та урбан-платформа ЛУН створили інтерактивну мапу безбар’єрності залізничних вокзалів України. Тепер на ній представлена детальна інформація про рівень доступності 53 вокзалів у різних містах країни.
Мапа допоможе пасажирам оцінити зручність входів, наявність ліфтів, пандусів, доступність квиткових кас, залів очікування, укриттів, кімнат матері та дитини, а також дізнатися, чи працюють вокзальні помічники. Окремим блоком позначено наявність допоміжних засобів для посадки й висадки.
Наталка МАРКІВ, «Вечірній Київ»