Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

"УДАР" запропонував законопроєкт, який захищає демократію на рівні місцевого самоврядування

"УДАР" запропонував законопроєкт, який захищає демократію на рівні місцевого самоврядування
Чернівецький промінь • 31 переглядів • 1 хв читання

Ініціатори вимагають чітко розмежувати повноваження місцевого самоврядування та військових адміністрацій для запобігання дублювань

«УДАР Віталія Кличка» пропонує внести зміни до законодавства, які б забезпечили безперешкодне функціонування органів місцевого самоврядування після закінчення 5-річного терміну їхніх повноважень. Проєкт закону, підготовлений УДАРом, обговорили на круглому столі за участі депутатів, експертів та громадськості.

- Зберегти та зафіксувати безперервність повноважень місцевих рад і голів громад до складання присяги новообраним складом і міським головою.

- Чітко розмежувати повноваження місцевого самоврядування та військових адміністрацій для запобігання дублювань.

«Місцеве самоврядування – це фундамент, на якому тримається держава в умовах війни. Тому збереження демократії і місцевого самоврядування є надзвичайно важливим. На сьогодні ми бачимо багато викликів. 26 жовтня завершується п’ятирічний термін повноважень місцевих рад. Під час воєнного стану проводити вибори неможливо. Здавалося б, у нас є вже прецедент з інститутом президента та Верховної Ради, і з місцевим самоврядуванням має бути так само. Проте юридична невизначеність може створити низку проблем. Тому ми підготували законопроєкт, який захистить самоврядування та унеможливить конфлікти з військовими адміністраціями в громадах, де вони створені», - пояснив актуальність питання заступник голови виконавчого комітету партії УДАР Олександр Ломако.

Учасники круглого столу підтримали ініціативу УДАРу. Зокрема, експерт Центру політико-правових реформ Андрій Магера наголосив, що, за Конституцією, у місцевого самоврядування є низка функцій, які не можуть бути передані іншим структурам.

«Ми маємо виходити з основоположних приписів Конституції України, статті 7, в якій держава гарантує, що ніхто не може зазіхати на самоврядування. В Конституції нічого немає про військові адміністрації. Чи можуть вони виконувати повноваження самоврядування? Конституція у статті 143 чітко говорить, що бюджет і програми соціально-економічного розвитку затверджуються радами територіальних громад. І винятків немає. Тому я підтримую ці пропозиції змін до законів», - заявив Магера.

Експерт Інституту політичної освіти Олександр Солонтай наголосив, що в законодавстві взагалі мають бути чітко прописані обґрунтування для створення у громадах військових адміністрацій.

«Питання чіткого переліку критеріїв неодноразово піднімалося не тільки нами, але й іншими організаціями. І чим пізніше це буде зроблено, тим більше шкоди буде нанесено за цей час місцевому самоврядуванню. Тому що завжди буде виникати спокуса скористатися ситуацією в рамках політичного процесу», - вважає Солонтай.

Співголова фракції УДАР у Київраді Дмитро Білоцерковець розповів, як відсутність чітких формулювань створює конфліктну ситуацію між столичним самоврядуванням та військовою адміністрацією.

«Після початку вторгнення в Києві була створена військова адміністрація, яку спочатку очолив міський голова. В березні вийшов указ президента про призначення головою КМВА військового. А згодом військову адміністрацію очолив цивільний, який почав займатися не безпекою, а справами місцевого самоврядування», - підкреслив Білоцерковець.

Радник з правових питань ВГО «Громадянська мережа ОПОРА» Павло Романюк звернув увагу на недостатньо чітке формулювання щодо безперервності влади на рівні громад.

31