Журналіст та режисер-документаліст Євген Лесной, який півтора року працював на одному із телеканалів, що включені до телемарафону, заявив про обмеження та по суті цензуру в роботі журналістів та ведучих.
У своїй колонці на «Детектор медіа» він поділився враженнями роботи для телемарафону «Єдині новини». Журналіст зазначив, що відверто провладні сюжети його знімати не просили, однак постійно цікавились спікерами, а колеги радили «грати за правилами».
«Ясно, що тема «Європейської солідарності» — під повною забороною. Мені це чітко сказали й директорка, й шеф-редакторка: «У них є свої телеканали — сюди не можна». Але я ігнорував ці заборони. … Проте кожен вихід неугодного експерта — це була боротьба. Суперечки з редакторами стали звичним явищем», - пише він та додає, що у «марафоні» в цілому не вітають жодних спікерів, які критикують владу, а інформаційні продюсери постійно перепитували шеф-редакторку: чи можна брати коментар у певного експерта.
Так, за півтора року роботи на телеканалі один із сюжетів Лесного зняли з ефіру через участь у ньому депутатки від «Голосу» Інни Совсун, яка коментувала необхідність ухвалення закону про цивільні партнерства.
«Тема гомофобії — окрема. Понад пів року я пропонував зробити аналітичний сюжет про життя ЛГБТК+ людей на четвертому році великої війни. Мовчали. … І як тільки я цей сюжет таки зробив — за два тижні мене звільнили. Формально — скорочення», - заначив журналіст.
Він додав, що окрім втручання в його роботу журналіста керівництво телеканалу також радило не висловлювати свою громадянську позицію на сторінці у Facebook.
«Найстрашніше, до чого я дійшов, працюючи в медіа, що входить до марафону, — я почав вмикати самоцензуру. Перестав запрошувати експертів, щоб не витрачати енергію на сварки. Не включав синхрони Зеленського, де йшлося про проблемні моменти — бо їх би все одно вирізали», - зазначив журналіст.
Він додав, що надмірність офіціозу на «марафоні» зумовлена не браком аналітичних сюжетів, а небажанням транслювати ще щось, окрім позиції влади, і така ситуація, на його думку, на всіх телеканалах, що входять до телемарафону «Єдиних новин».
Як з’ясували раніше журналісти, на початку держпідприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України» уклало чотири угоди з телеканалами на створення контенту для марафону «Єдині новини UAразом» на суму 738 млн грн. і найдорожчими виявились послуги ТОВ «Ми – Україна», пов’язаного з оточенням офісу президента.