Loqal – новинний агрегатор Loqal
У Києві провели дводенний хакатон цифрових рішень: як ідеї стають міськими сервісами. ФОТО
Новини

У Києві провели дводенний хакатон цифрових рішень: як ідеї стають міськими сервісами. ФОТО

Вечірній Київ • 11 переглядів • 1 хв читання

У столиці завершився дводенний захід «Хакатон цифрових рішень: від ідеї до сервісу», організований Департаментом інформаційно-комунікаційних технологій КМДА. Подія відбулася 18–19 червня та зібрала представників 12 структурних підрозділів столичної влади. Її мета — впровадження сервіс-дизайну в розробку міських цифрових послуг.

«Сьогодні, коли ми цифровізуємо міські послуги, ключовим для нас є не просто оцифрувати процес, а зрозуміти, як він працює для мешканця. Саме тому ми на старті розробки нових сервісів фокусуємось на дослідженнях користувацького досвіду. Це дозволяє нам створювати рішення, які дійсно відповідають на потреби киян, а не намагатися підлаштувати вже готову систему під реальні проблеми», — розповіла директорка Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Вікторія Іцкович.

Протягом двох насичених днів учасники вчилися досліджувати реальні запити містян, аналізувати конкретні ситуації, будувати карти користувацьких шляхів та переосмислювати вже існуючі сервіси. До програми хакатону увійшли як практичні інтерв’ю з мешканцями, так і робота з реальними кейсами.

«Під час цього дводенного хакатону ми мали кілька важливих цілей. Перше — знайти й підтримати лідерів цифрових змін усередині департаментів. Цих людей, які розуміють, як має працювати сервіс і здатні втілювати нові підходи в себе в структурі. Друге — надати їм практику дослідження: кожен учасник провів польове інтерв’ю, досліджував реальні ситуації і дійшов власних інсайтів. Це радикально змінює підхід і дозволяє чиновникам краще розуміти, що саме вони намагаються покращити.

Цей формат дуже практичний. Це не лекції — це інтенсивна робота над реальними проблемами, які потрібно вирішувати тут і зараз. Ми залучаємо всі сторони — надавачів послуг, КП ГІОЦ, департаменти, і, що найважливіше, самих користувачів. І вже за 2–3 дні маємо повну картину сервісу, бачимо болі й бар’єри, і можемо разом із цільовою аудиторією сформувати рішення, яке справді працюватиме», — додала Вікторія Іцкович.

Особливістю заходу стало тестування підходу дизайн-спринту на практиці. Учасники об’єдналися в команди, щоб вивчити й вдосконалити чотири ключові сервіси, обрані за результатами опитування понад 19 тисяч мешканців у застосунку «Київ Цифровий»:

Серед установ-учасниць — Департамент житлово-комунальної інфраструктури, Департамент соціальної та ветеранської політики, КП «Інформатика», КП «ГІОЦ», Департамент освіти і науки, Департамент містобудування, КП «Мілітарі Хаб», Центральна бібліотека ім. Т.Г. Шевченка для дітей, КБУ «Контактний центр міста Києва 1551» та інші.

Організатори наголошують: цифрова трансформація — це командна робота, і саме завдяки спільним зусиллям місто здатне розробляти сервіси, які відповідають на реальні запити мешканців.

«Такі дизайн-спринти ми плануємо зробити постійною практикою в роботі над цифровими сервісами міста. Це масштабований, ефективний і сучасний підхід до підвищення кваліфікації команд і розвитку міських сервісів», — підсумувала Вікторія Іцкович.

Даша ГРИШИНА, фото авторки, «Вечірній Київ»

11