Коротко
В Києві відбулася презентація нових українських кінопроєктів «Кіно об’єднує», що стала платформою для діалогу між творцями та владою. Учасники наголосили на важливості підтримки галузі, розвитку культурної інфраструктури та створення умов для конкурентоспроможного кіновиробництва. Українське кіно продовжує розвиватися попри війну, формуючи ідентичність та народжуючи нові сенси.
Подія «Кіно об’єднує» стала майданчиком для відвертої розмови між творцями, державою та суспільством про зміст, виклики й потенціал для національного кіно в умовах війни.
5 серпня у КВЦ «Парковий», було презентовано кілька нових проєктів, створених за підтримки Державного агентства України з питань кіно.
Захід зібрав продюсерів, режисерів, представників профільних міністерств, депутатів, журналістів і медіаекспертів. Організатори позиціонують «Кіно об’єднує» як першу публічну платформу діалогу між владою, індустрією та глядачами.
Організаторкою події виступила Ольга Пантелеймонова — генеральна директорка кінокомпанії UPHub. Вона наголосила, що основна мета — не лише представити нові проєкти, а й сформувати стратегічний сигнал про роль культури у час війни.
«Українське кіно сьогодні — це простір, у якому формується ідентичність, народжуються нові сенси», — сказала Пантелеймонова. — «Ми свідомо акцентували на жанровій та емоційній різноманітності, аби показати: кіно є для кожного».
За її словами, розвиток культурної інфраструктури — не менш важлива складова. Йдеться про розбудову центрів у громадах, які стають не тільки осередками культурного життя, а й каталізаторами економічного зростання.
Під час презентації глядачам і представникам інституцій показали відеофрагменти з нових фільмів та серіалів, що перебувають у виробництві. Серед них:
«Гра на перехоплення» Володимира Мули
«Прикуті до землі» Лариси Гутаревич
«Санаторій Горького» Сергія Лавренюка
«Крашанка 2.0» Алли Липовецької
«Хрещатик 48/2» Олексія Комаровського
«Наша Файта» — перша закарпатська анімаційна комедія, що створюється для підтримки бойового духу українців.
Проєкти охоплюють різні жанри — від комедії до історичної драми — та розраховані на широке коло глядачів.
Під час події з промовою виступив новопризначений голова Держкіно Андрій Осіпов. Він заявив, що національна кіноіндустрія є не лише культурним, а й стратегічним ресурсом.
«Ми маємо в руках потужний інструмент — історії, які можуть формувати суспільство, впливати на свідомість, говорити з усім світом мовою національних ідей», — сказав він.
У своїх виступах представники уряду та парламентських комітетів також наголосили на необхідності подальшої підтримки галузі, зокрема через розвиток культурної інфраструктури та створення умов для конкурентоспроможного кіновиробництва.
Попри війну, українське кіно продовжує функціонувати. Держкіно повідомляє, що кількість проєктів у розробці зросла порівняно з минулим роком, а увага до національного контенту — як усередині країни, так і за її межами — стабільно зростає.
У 2024–2025 роках кілька українських фільмів уже отримали міжнародні нагороди або були включені до конкурсних програм престижних кінофестивалів.
За словами учасників, подібні події є критично важливими для формування спільного бачення: якою має бути українська культура після перемоги. І вже сьогодні вона має обличчя, голос і історії — у кадрі та поза ним.
Сніжана БОЖОК, фото Бориса КОРПУСЕНКА «Вечірній Київ»