Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

У Києві нагородили переможців суперфіналу курсу Impactpreneurship 3.0: молодь отримала гранти на соціальний бізнес

У Києві нагородили переможців суперфіналу курсу Impactpreneurship 3.0: молодь отримала гранти на соціальний бізнес
Вечірній Київ • 17 переглядів • 1 хв читання

У Колонній залі столичної мерії відбувся суперфінал курсу із соціального підприємництва Impactpreneurship 3.0 на платформі FUNdraiser. Під час заходу найкращі 15 команд молодих підприємців представили свої проєкти донорам для отримання фінансування, демонструючи знання та навички, здобуті під час навчання.

Це майбутні соціальні підприємці з восьми прифронтових регіонів — Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Луганської, Миколаївської, Сумської, Харківської та Херсонської областей. Вони презентували власні проєкти, що створюють додаткові можливості для молоді, переселенців, ветеранів і допомагають розвитку громад. Захід відбувся за сприяння КМДА та Всеукраїнського молодіжного руху Let’s do it Ukraine.

Нагадаємо, курс із соціального підприємництва Impactpreneurship 3.0 на платформі FUNdraiser впроваджує ГО «Міжнародна агенція змін» за сприяння Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні в межах флагманського партнерства ЄС та ПРООН «EU4Recovery — Розширення можливостей громад в Україні» та уряду Данії.

Конкурсна комісія визначила переможцями сім команд, кожна з яких отримає грантову допомогу в розмірі 12 тисяч доларів на реалізацію власного соціального бізнесу. Голова правління ГО «Міжнародна агенція змін» Світлана Олєйнікова закликала не опускати руки тих молодих підприємців, які не потрапили до списку лавреатів.

За її словами, жоден бізнес, навіть соціальний не припиняв своє існування через поразку в конкурсі, а сприймав це як черговий виклик. Вона розповіла історію співзасновниці ГО «Міжнародна агенція змін», донеччанки Ольги Лекової, яка не змогла виграти жодного гранту, але створила успішне соціальне підприємство Recast Plastic з виробництва меблів із переробленого пластику.

«Ми проводимо навчання у сфері бізнесу майже за магістерською програмою МВА. Курс допомагає молоді від 14 до 35 років, переселенцям, ветеранам, людям з інвалідністю засновувати свої соціальні підприємства в Україні. Програма триває 3 місяці та включає 15 навчальних модулів від топових спікерів, практичні завдання, вебінари та додаткові активності. Цьогоріч до курсу додали ще три навчальних модулі з ШІ, юридичних аспектів і соціальному впливу. Така освіта коштує близько 10 тисяч доларів, але учасники програми отримують її безплатно», — розповіла «Вечірньому Києву» Світлана Олєйнікова.

Серед переможців — молоді команди з різних регіонів України, які вже працюють над втіленням своїх соціальних бізнесів. Їхні проєкти — не просто про заробіток. Вони про людей, громаду та про зміни, які починаються з малого.

Оксана Різніченко та Марія Борщ із ГО «Ватра життя» проводять чайні церемонії для ветеранів. Але це не просто спільне чаювання. Через створену ними методику ці зустрічі поєднують ритуал і психологічну підтримку.

«У звичайній терапії часто спрацьовують захисні механізми. Наш формат дозволяє їх обійти і дати людині можливість відчути безпеку та підтримку», — пояснює Оксана.

На отриманий грант команда планує створити два онлайн-продукти. Один із них — курс «Код довіри», який допоможе цивільним краще зрозуміти ветеранів: їхні потреби, особливості спілкування, шляхи інтеграції в колектив. У перспективі цей курс будуть пропонувати роботодавцям, аби адаптація воїнів на нових місцях роботи відбувалася якомога м’якше.

Ще один напрям — майстер-класи з гончарства для ветеранів. Учасники зможуть самі створювати чайні піали й фігурки, які соціальні підприємці будуть продавати. Кошти підуть на розвиток ГО «Ватра життя» та подальшу організацію церемоній.

Юлія Матвієнко та Олена Самарська з ГО «Перспективи» з Дніпропетровщини розвивають «Імпакт фермерство» — проєкт, який поєднує локальних виробників молочної продукції та створює інклюзивний простір на базі ферми.

Йдеться не лише про сири та молоко. Це простір для реабілітації, навчання та відпочинку для дітей, переселенців, ветеранів і їхніх родин, людей з інвалідністю.

«Ми хочемо, щоб ферма була не просто місцем виробництва, а простором взаємодії», — кажуть дівчата.

Один із викликів — продаж продукції. В селах її купувати просто нема кому. Тож грантові кошти підуть на закупівлю фуд-траку з холодильним обладнанням. Це дозволить вивозити продукцію в міста й продавати її відповідно до санітарних вимог.

Інша ініціатива народилася в школі. Представниця молодіжної ГО «За тобою майбутнє» Наталія Данильченко презентувала проєкт «GoРодина». Це шкільне соціальне підприємство села Береза, де молодь власноруч вирощує, сушить і фасує трав’яні чаї, ягоди та овочі.

Проєкт має дві цілі. Перша — навчити школярів підприємництву та фінансовій грамотності на практиці: від збору трав до продажу готового продукту. Друга — залучити громаду. Місцеві мешканці можуть теж заробляти на зборі трав. Частина прибутку — на розвиток освіти.

«Ми хочемо показати молоді, як працює бізнес, — каже Наталія. — І водночас дати дорослим розуміння, що навіть на простих речах можна заробляти. І все це — у своїй школі, у своєму селі».

Всі проєкти переможців освітньо-грантової програми Impactpreneurship 3.0 із соціального підприємництва різні за масштабом і напрямом. Але в основі кожного — ідея підтримки, навчання та розвитку. Фактично соціальний бізнес допомагає на місцях там, де не встигає держава, прискорюючи розвиток суспільства.

«Молодь України отримує підтримку для старту власного бізнесу».

Олександр ГАЛУХ, Борис КОРПУСЕНКО (фото) «Вечірній Київ»

17