Loqal – новинний агрегатор Loqal
У Дніпрі планують капітальний ремонт колій на Старому мосту: що буде з трамваями №6 і №9 і автомобільним рухом
Новини

У Дніпрі планують капітальний ремонт колій на Старому мосту: що буде з трамваями №6 і №9 і автомобільним рухом

Наше місто • 1 переглядів • 1 хв читання

У Дніпрі готуються до капітального ремонту трамвайних колій на Старому (Амурському) мосту, який не ремонтували з 2004 року — тобто 21 рік тому. Про це розповів заступник директора з експлуатації та перевезень КП «Дніпровський електротранспорт» Володимир Сусленков. За його словами, незадовільний стан колій створює серйозні проблеми для трамвайних маршрутів №6 (площа Старомостова – Інститут мінеральних ресурсів) і №9 (площа Старомостова – М’ясокомбінат), які діють із 1935 року та є єдиним видом транспорту для мешканців вулиць Єнеїди та Івана Нечуй-Левицького (колишніх Божова та Каруни), пише «Наше місто».

«Кожного дня ми фіксуємо затримки руху через стан рейок, — пояснив Сусленков. — Вони не мають температурних компенсаторів, тому в спеку деформуються, випирають із жолоба, створюючи загрозу сходження трамваїв і небезпеку для автомобільного руху». За 2024 рік на мосту зварили 130 стиків рейок, встановили 93 рейкові рубки, але все одно сталося дев’ять сходів трамваїв. У деяких місцях колія просідає до 70 мм, руйнуючи не лише себе, а й основу мосту. Щоб забезпечити безпеку, швидкість руху трамваїв знижено до 5–10 км/год.

Трамвайна колія є невід’ємною частиною мосту, і заміна окремих плит неможлива без комплексного ремонту. Технічне завдання для нього розробили ще до початку повномасштабного вторгнення, але брак бюджетних коштів відтермінував роботи.

«Ми постійно інформували міську раду про критичний стан колій, — зазначив Сусленков. — Зараз настав час вирішувати: ремонтувати чи закривати маршрути».

Для реновації маршрутів і мосту у 2024 році місто отримало цільовий кредит від одного з українських банків на суму 351 млн гривень. Ремонт передбачає заміну 5,6 км трамвайних рейок ЛК-01, відновлення підрейкових каналів у мостових плитах, встановлення 18 деформаційних модульних швів Maurer (D80, D180) і 120 температурних компенсаторів, а також використання поліуретанової мастики. Ці заходи не лише оновлять колії, а й стануть основою для наступного етапу ремонту проїзної частини мосту.

Сусленков розповів про вартість робіт: «Більшість матеріалів — імпортні, адже в Україні не виробляють ані рейки, ані деформаційні шви, ані мастику. У бюджет також закладено витрати на заробітну плату підрядника, технічний і авторський нагляд». Усі витрати перевірятимуться перед початком робіт, а деталі доступні на сайті «Прозоро».

Роботи розпочнуться приблизно 20 липня 2025 року після визначення підрядника і триватимуть у два етапи: до листопада 2025 року, коли їх призупинять через морози, і з весни 2026 року. Загалом ремонт займе близько року. Трамвайний рух маршрутів №6 і №9 буде зупинено, але автомобільний рух обмежать мінімально: роботи вестимуться на ділянках по 200 метрів зі звуженням проїзної частини.

«Ми спроєктували роботи так, щоб мінімізувати вплив на автомобілістів», — додав Сусленков.

Міська влада та КП «Дніпровський електротранспорт» закликають мешканців із розумінням поставитися до тимчасових незручностей і берегти оновлену інфраструктуру.

«Цей ремонт — для безпеки та комфорту всіх дніпрян і їхніх дітей. Давайте разом збережемо наше місто зручним і безпечним», — наголосили в підприємстві.

Нагадаємо, Безбар’єрність у Дніпрі: що думають мешканці міста про ремонт тротуарів на Воскресенській (опитування).

Раніше ми писали: Дніпро безбар’єрний: що змінилося у місті і як це допомагає людям з різними потребами.

Також говорили: Пандуси, тактильна плитка та широкі тротуари: як Дніпро стає безбар’єрним.

Категорія: Влада, Новини Дніпра, Транспорт в Дніпрі

Позначки: Головне, Ремонт, Транспорт Дніпра

1