Коротко
Компанія «Автомагістраль-Південь» завершила добудову розв'язки на Одеській трасі під Києвом, після того як попередній підрядник покинув об’єкт через війну. Проєкт включає тунельну та кругову розв’язку, а також перехідно-швидкісні смуги для полегшення руху транспорту та зменшення кількості ДТП. Будівельники усунули недоліки попередніх робіт і застосували сучасні технології для забезпечення міцності конструкцій.
Роботи виконала компанія-підрядник «Автомагістраль-Південь» за фінансування Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР).
Роботи з добудови розв’язки на Одеській трасі під Києвом розпочалися наприкінці минулого року. Вперше будівництво стартувало ще у 2021 році. Але з початком повномасштабної війни підрядник з Азербайджану покинув об’єкт. Минулого року замовник ухвалив рішення добудувати тунельну розв’язку. Окрім тунелю проєкт передбачав створення кругової розв’язки зі сторони міста Боярка.
Як нагадує «Автомагістраль-Південь», іноземний підрядник встиг влаштувати буросічні палі, а також з лівого проїзду залити опорні частини та бетонну плиту. До якості залишених попереднім підрядником конструкцій виникли серйозні питання, тож «Автомагістраль-Південь», окрім основних робіт, довелось витрати багато часу та зусиль для усунення недоліків.
Будівельники також наголосили, що траса «Київ-Одеса» швидкісна, трафік дуже інтенсивний, тож регульоване перехрестя у Віті-Поштовій поруч з Південним кладовищем є причиною численних ДТП.
Проєкт передбачав створення тунельної розв’язки, якою транспорт може розгоратись у бік Києва, та дворівневої розв’язки («підкова») для розвороту у бік Одеси.
«Автомагістраль-Південь» завершила спорудження опорних стінок тунелю та влаштувала монолітну плиту перекриття з правої частини траси. Була застосована технологія пост-напруження залізобетону (в опалубці влаштовані канали для високоміцних сталевих канатів: після набору бетоном міцності канати натягуються та заповнюються спеціальним інʼєкційним розчином — в результаті, напруження передається на конструкцію, додаючи плиті міцності та довговічності).
Влаштовані перехідно-швидкісні смуги для виїзду з кругової розв’язки на Одеську трасу.
Виконаний величезний обсяг земляних робіт та робіт з перенесення та перевлаштування комунікацій. Зокрема, перевлаштований водопровід Південного кладовища. Влаштована дощова каналізація, яка включає майже сто експлуатаційних колодязів.
Нагадаємо, на Подільському мостовому переході повністю відкрили рух усіма смугами в обох напрямках
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»