Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Три роки очікування: капремонт Хотянівського мосту обіцяють завершити у грудні

Три роки очікування: капремонт Хотянівського мосту обіцяють завершити у грудні
КИЇВВЛАДА • 1 переглядів • 1 хв читання

 Хотянівський міст, розташований на автомобільній дорозі Р-69 Київ – Вишгород – Десна – Чернігів, що був зруйнований ще в лютому 2022 року під час боїв за Київщину, досі не можуть відбудувати. Попри численні обіцянки, роботи там досі тривають, а послуги з капітального ремонту мостового переходу через канал обійшлися вже у понад 37,8 млн гривень. Турецький підрядник “Догуш Іншаат Ве Тіджарет Анонім Шіркеті”, який займається відбудовою, обіцяє виконати ремонтні роботи до кінця цього року. 

Як нагадує КВ, Хотянівський міст виконував сполучну функцію між Вишгородом та селами Хотянівка, Осещина, Новосілки. Вже навесні, після відходу російських військ з Київської області, постало питання про його відбудову. Відсутність мосту змушує жителів Київщини користуватися об’їзним шляхом, що суттєво ускладнює життя і спричиняє затори. 

У квітні 2022 року, як зазначав у відеозверненні Вишгородський міський голова Олексій Момот, розпочалася розробка комплексного проєкту щодо відновлення мосту, до якого залучили військових інженерів. А вже у травні влада повідомила про його відкриття — спочатку тимчасовим мостом користувалися лише пішоходи, а згодом дозволили рух легкових автомобілів.

“Вишгородська міська рада неодноразово порушувала питання щодо необхідності якнайшвидшого відновлення мосту через обвідний канал. Враховуючи численні звернення мешканців громади, які справедливо висловлюють занепокоєння щодо ускладненої транспортної доступності, порушення логістичних зв’язків та загроз безпеці дорожнього руху, міська рада вживає всіх можливих заходів у межах своєї компетенції задля пришвидшення відбудови зазначеного об’єкта”, — відповів Вишгородський міський голова Олексій Момот на  запит КВ.

Читайте: На Київщині відремонтують міст поблизу Вишгорода

Восени 2022 року Служба автомобільних доріг у Київській області анонсувала ремонт шість мостів, які були зруйновані внаслідок збройної агресії рф. Роботи планували завершити до 21 листопада 2022 року та загалом виділити 1,2 млрд гривень. Ішлося про мости в селі Осещина, Калинівка, Русанові, Ставрівці та ще у двох місцях по Варшавській трасі.

У жовтні 2022 року в системі публічних закупівель Prozorro з’явився перший тендер з очікуваною вартістю робіт — 198 млн 515 тис. 692 гривень. Він передбачав проведення капітального ремонту мостового переходу та розробку проєктної документації. Замовником робіт стала Служба автомобільних доріг, а переможцем аукціону — будівельна компанія DOĞUŞ İNŞAAT VE TİCARET A.Ş. з Туреччини, яка запропонувала найменшу вартість.

У грудні того ж року Служба автомобільних доріг у Київській області замовила послуги інженера-консультанта по об’єкту. Тендер виграв КОНСОРЦІУМ “УКР&ГЕО СУПЕРВІЖН” (код ЄДРПОУ — 44261731), який спеціалізується на сфері інжинірингу, геології та геодезії, а також наданні послуг технічного консультування. Роботи, на які виділили понад 3,8 млн гривень, за планом завершили 31 грудня 2023 року. 

У березні 2023 року народна депутатка від Слуги Народу, обрана за 96 округом Київщини, Ольга Василевська-Смаглюк на своїй сторінці у соцмережі Facebook заявила, що протягом наступних 3-4 тижнів буде облаштовано альтернативну тимчасову переправу біля мосту, який закривається на ремонт.

“Протягом наступних 3-4 тижнів буде облаштовано альтернативну тимчасову переправу біля мосту, який закривається на ремонт. Наразі спеціалістами підбираються опори та інші тимчасові споруди, які буде зведено, щоб громадянам не доводилося на шляху до Вишгорода і назад робити крюк в 50 кілометрів. Міст, який закривається на ремонт, облаштовується зараз дорожніми знаками, але не огороджується бетонними плитами, які перешкоджають проїзду”, — зазначила нардепка. 

Як повідомляла КВ, вже у липні 2023 року на місці Хотянівського мосту розпочалися роботи зі спорудження понтонної переправи. Тоді ж Служба відновлення та розвитку інфраструктури оприлюднила тендер, в якому йшлося про технічний нагляд за виконанням капітального ремонту. Переможцем стало ТОВ “АРХІТЕКТУРНИЙ ОФІС” (код ЄДРПОУ — 43705570), яке оцінило свої послуги у 2,32 млн гривень. 

“Так, повільно. Так, зі скрипом. Є питання до підрядників і до “Неві-клаб” (до останніх — безліч), але роботи почались і, будемо сподіватися, завершаться якнайшвидше”, – прокоментувала тоді Ольга Василевська-Смаглюк у Facebook.

Лише у січні 2024 року Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури взялося за капітальний ремонт мосту через канал. В агентстві наголосили, що на час проведення капітального ремонту основного мосту працюватиме понтонна переправа, що забезпечуватиме транспортне сполучення для мешканців лівобережної частини району та сусідніх областей.

Читайте: Міст через канал у Вишгороді закрили для руху транспорту через проведення капітального ремонту

У червні 2024 року на позачерговому засіданні Вишгородської районної комісії ТЕБ та НС рух тимчасовим металевим мостом через Обвідний канал на автодорозі Р-69 заборонили. Як зазначили у протоколі, причиною стали порушення цілісності мосту, який став небезпечним для експлуатації. Чиновники запропонували мешканцям на час будівельних робіт користуватися альтернативною дорогою через село Лебедівка. 

У травні цього року стало відомо, що міст відновлюється в межах кредитної угоди з Великою Британією. Повідомлялося також, що затримку спричинив підрядник, який прагнув отримати авансові платежі. Це, у свою чергу, вимагало перегляду угоди на найвищому рівні. 

“За умовами міжурядової угоди і підрядник, і закупівля конструкцій визначаються Великобританією. Відсутність мосту спричиняє численні проблеми мешканцям, які щоденно дістаються до Києва і навпаки — до Хотянівки, Осещини та інших населених пунктів долаючи тимчасову переправу, яка періодично ламається, має одну смугу руху та створює кілометрові затори”, — написала депутатка Ольга Василевська-Смаглюк у присвяченому відбудові дописі.

Тоді ж експершого заступника голови КОДА, а нині першого заступника голови Агентства відновлення Миколу Бойка звинуватили у надмірній саморекламі. Як проаналізувала КВ, місцеві мешканці розкритикували затримку робіт.

“Вам не смішно таке писати на четвертий рік після підриву? В Києві (вздовж вул. Богатирської) Кличко (КМДА) вже три мостові переходи повністю відновило і один побудувало (зовсім непотрібні під час війни!!!), а ви не можете три роки відновити стратегічний і соціально важливий міст”, — зазначив користувач Олег Лощилін.

Читайте: Експершого заступника голови КОДА звинуватили у безпідставному PR

КВ звернулася до Служби відновлення та розвитку інфраструктури Київщини із запитом про хід відбудови мосту та причинах затримок. У відповіді на запит КВ у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області наголосили, що відбудова мосту є складним інфраструктурним проєктом, що потребує значних фінансових і технічних ресурсів. Станом на 16 червня вартість виконаних та прийнятих робіт склала понад 37,8 млн гривень. 

“Служба розуміє, що тривалий процес капітального ремонту створює труднощі для місцевих жителів, але відповідно до умов договору та графіку виконання робіт Підрядника (“Догуш Іншаат Ве Тіджарет Анонім Шіркеті”) термін реалізації проєкту завершиться 30 грудня 2025 року. Підрядник постійно наголошує, що роботи з капітального ремонту об’єкта будуть виконані в повному обсязі у договірні терміни”, — зазначив в.о. начальника Служби відновлення Василь Чернюх. 

https://www.facebook.com/photo/?fbid=9897656076983914&set=pcb.9897663863649802 

Нагадаємо, до кінця поточного року у сквирській школі №3 за 35 млн гривень повинні звести нове укриття. Будівництво на замовлення місцевої влади виконає бучанський консорціум “Будівельна група “Ветерани України”. Відповідні роботи місцева влада за 35 млн гривень замовила у бучанського консорціуму “Будівельна група “Ветерани України”. Не виключено, що такий бізнесовий прорив зумовлений вигідними зв’язками: родичка одного із власників консорціуму свого часу була заступницею мера Ірпеня Володимира Карплюка та його політичною соратницею.

Читайте: Будівництво шкільного укриття у Сквирі довірили молодому консорціуму з оточення ексмера Ірпеня

Фото: Олексій Момот, Микола Бойко, Агентство відновлення

1