Tesla офіційно розпочала тестування роботаксі в Остіні, штат Техас. Кілька автономних авто без водія почали перевозити пасажирів за гроші — уперше для компанії. Генеральний директор Tesla Ілон Маск оголосив про "запуск роботаксі" у соцмережі X і назвав цю подію "завершенням десятирічної важкої роботи".
Super congratulations to the @Tesla_AI software & chip design teams on a successful @Robotaxi launch!!Culmination of a decade of hard work.Both the AI chip and software teams were built from scratch within Tesla.
У тестуванні беруть участь приблизно 10 автомобілів Tesla, кожен з яких перевозить пасажирів на передньому сидінні під наглядом “монітора безпеки” у вигляді людини.
На старті сервіс доступний лише за запрошеннями. На жаль, компанія поки не оголосила дату загального запуску сервісу.
Відео поїздок вже поширюють у соцмережах інфлюенсери. Наприклад, блогер Сойєр Меррітт показав, як викликав роботаксі через спеціальний застосунок Tesla й дістався до ресторану. Ціна поїздки склала символічні $4,20.
Getting in a Tesla Robotaxi. pic.twitter.com/ibByy7bMg3
Фахівці зазначають, що навіть у разі технічного успіху Tesla попереду чекають серйозні виклики. Як пише Reuters, посилаючись на слова професора Карнегі-Меллона Філіпа Купмана, розвиток ринку роботаксі у США може тривати роками або навіть десятиліттями. Купман підкреслює, що запуск тесту — це лише “кінець початку”.
Напередодні тестування у Техасі ухвалили новий закон для регулювання автономного транспорту. Закон, підписаний губернатором-республіканцем Ґреґом Ебботтом, набуде чинності 1 вересня й вимагає від компаній отримувати спеціальні дозволи для експлуатації безпілотного транспорту. Він також дозволяє владі анулювати дозволи у разі загрози безпеці та вимагає надати інструкції для служб порятунку щодо роботи з автономними авто.
Крім того, автомобілі повинні мати принаймні четвертий рівень автономності — тобто вміти рухатися без водія у певних умовах. Tesla заявила, що прагне зробити сервіс безпечним: автомобілі працюватимуть лише у деяких районах, уникатимуть складних розв’язок, не перевозитимуть пасажирів молодше 18 років і не виїжджатимуть у погану погоду.
Tesla також виділяється на тлі конкурентів, як-от Waymo чи Cruise, тому що розраховує лише на камери без дорожчих систем LiDAR або Radar. Маск вважає, що такий підхід знижує витрати й водночас забезпечує безпеку. Але це викликає дискусії, адже більшість компаній у цій сфері додають кілька типів сенсорів для надійності.
Отже, запуск роботаксі у Техасі — важливий, але лише початковий крок. Tesla ще має розв’язати чимало технічних, юридичних і комерційних проблем, перш ніж автономний транспорт стане звичним явищем.