Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Tesla втрачає свою привабливість для прихильників в Індії

Tesla втрачає свою привабливість для прихильників в Індії
HiTech.Expert • 5 переглядів • 1 хв читання

Цього тижня Tesla відкрила двері свого першого автосалону в Індії, і серед перших відвідувачів був Вішал Гондал – давній прихильник Tesla та Ілона Маска, який заздалегідь забронював Model 3 у квітні 2016 року, всього за кілька годин після початку продажів. Але, незважаючи на те, що він з’явився в перший же день, Гондал каже, що не планує купувати Tesla зараз.

“Я відчував себе трохи пригніченим”, – сказав Гондал, засновник і генеральний директор фітнес-технологічного стартапу GOQii, після відвідин першого шоу-руму Tesla в мумбайському комплексі Бандра-Курла.

Протягом більшої частини десятиліття Гондал сподівався на дебют Tesla в Індії. Але його ентузіазм зійшов нанівець, коли у 2023 році йому довелося переслідувати компанію, щоб отримати відшкодування – відправити кілька електронних листів лише для того, щоб отримати свою плату за бронювання в розмірі $1000.

“Спроба повернути гроші була проблемою, – розповів він TechCrunch. “Жарт полягав у тому, що якби ми вклали ці гроші в акції Tesla під час IPO, ми б заробили більше грошей”.

Гондал є одним із перших прихильників Tesla в Індії – тим, хто заздалегідь забронював автомобіль задовго до того, як з’явилися якісь гарантії. Але дев’ять років по тому, схоже, багато хто з тих першопрохідців не святкує запуск, а натомість вирішив не їхати з Tesla, принаймні під час її дебюту.

Ці прихильники так і не отримали свої Model 3, за які вони заплатили внесок за бронювання невдовзі після того, як Маск пообіцяв запустити автомобіль у країні. А дехто, як Гондал, навіть роками чекав і наполегливо намагався отримати відшкодування, тоді як дехто отримав його в травні, всього за пару місяців до офіційного дебюту Tesla.

“Розчаровує те, що Tesla так довго чекає. Я маю на увазі, що наш уряд, процеси та червона доріжка є складними, але це смішно, що навіть Starlink отримав схвалення за коротший період”, – сказав Варун Крішнан, який веде технічний блог FoneArena з Ченнаї, а також є одним з перших прихильників Tesla в Індії.

Tesla не запросила цих прихильників відвідати свій шоу-рум у Мумбаї і не повідомила їм про запуск.

Шоу-рум Tesla площею 6 000 квадратних футів розташований у торговому центрі Maker Maxity Mall, поруч з першим магазином Apple в країні. Тим не менш, Гондал сказав, що магазин Tesla навіть близько не схожий на магазин Apple, який відкрився в цьому ж місці.

“Коли Apple відкрила свій шоу-рум у тому ж місці, ажіотаж, який змогла створити Apple, порівняно з ажіотажем, який змогла створити Tesla, – це величезна різниця”, – сказав він.

Гондал поїхав до автосалону Tesla на своєму Audi e-Tron, який він придбав минулого року, після тривалого очікування на Model 3.

“Це був найхолодніший запуск”, – сказав Аміт Бхавані, засновник технологічного блогу Phoneradar, який також попередньо зарезервував Model 3 у 2016 році.

Бхавані врешті-решт отримав відшкодування у розмірі 1000 доларів після того, як розкритикував Tesla у відео, опублікованому на YouTube у 2020 році.

За його словами, відео отримало коментарі від десятків людей, які також зарезервували Model 3 в Індії і чекали на відшкодування.

“Саме тоді я відчув, що вся любов до Tesla перетворилася на справжню ненависть до Tesla, – сказав він TechCrunch.

“Найменше, що Tesla могла зробити, це надіслати електронного листа всім людям, які зарезервували машину раніше, і сказати: “Хлопці, ми збираємося влаштувати для вас спеціальну подію”, – сказав Гондал. “Ці люди дійсно пішли назустріч, і навіть якщо, скажімо, це не велика сума, це було б свідченням того, що ми підтримуємо Tesla”.

Деякі інші, як Кавалджит Сінгх Беді (Kawaljit Singh Bedi), сказали, що не шкодують про підтримку Tesla, хоча вони отримали відшкодування якраз перед запуском цього року. Тим не менш, вони також не планують купувати Tesla найближчим часом.

“Після стількох років очікування я не поспішаю купувати її зараз і ставати першим, бо який сенс? Я чекав дев’ять років? Я можу почекати ще дев’ять років і шість місяців”, – сказав Беді, співзасновник і технічний директор Frammer AI.

“Більшість з тих, хто достроково висловив вотум довіри, розчаровані, в тому числі, я знаю, Вішала і Віджая [Шехара Шарму з Paytm], – сказав Крішнан. “Такі люди, як Вішал чи Віджай, користуються великим авторитетом. Тому, якщо вони щось купують, то 100 людей повірять їхньому слову”.

Шарма, засновник і генеральний директор індійського фінтех-гіганта Paytm, повторив коментарі інших ранніх інвесторів, сказавши TechCrunch, що він не піде з Tesla і краще дочекається більшого портфоліо автомобілів.

“Можливо, вже трохи запізно, – сказав він. “Є так багато інших варіантів з математикою співвідношення ціна-цінність, які більше підходять для Індії”.

Багаторічна затримка із запуском Tesla, а також відсутність запрошення на відкриття шоу-руму призвели до того, що деякі з перших індійських прихильників бренду відчули себе розчарованими, каже Арун Бхатт, засновник Tesla Club India, який також заздалегідь забронював Model 3 у 2016 році

“Ви заплатили щось і палко чекали 10 років, а потім, як грім серед ясного неба, вони просто кажуть вам: “Ми скасуємо це і повернемо гроші”, тоді що станеться – 10 років чекаючи на щось, ми отримаємо привілейоване ставлення?”, – задається він питанням. “З цього приводу немає жодної комунікації. Отже, вісім з 10 власників бронювань розчаровані”.

5