
Штучний інтелект у Броварах може викривати корупцію: чим він ще може бути корисним?
Поки в інших українських містах влада активно впроваджує цифрові технології для покращення життя громади, у Броварах усе ще панують старі підходи. Особливо це стосується штучного інтелекту — інструменту, який не лише робить управління ефективнішим і прозорішим, а й здатен допомагати виявляти корупцію у владних структурах. Як саме ШІ може допомогти боротися з корупцією та чим може бути корисним для міста — читайте в нашому матеріалі.
На жаль, у Броварах поки не чути про реальні ініціативи впровадження штучного інтелекту (хоча, можливо, щось таки і є). Проте саме такі технології могли б не просто покращити управління містом, а й зробити його прозорішим, ефективнішим і, що важливо, справедливішим.
Одне з головних завдань, з яким ШІ справляється особливо добре — це аналіз міського бюджету та виявлення корупції. Програма автоматично перевіряє витрати, порівнює їх із аналогічними у схожих містах, виявляє підозрілі контракти, завищені ціни.
До прикладу, якщо в Броварах на лавку в парку витратили умовно 15 тис. грн, а в Тернополі на таку саму — 5 тис.грн, система моментально це покаже. Якщо закупівлю виграла компанія без досвіду, створена за кілька днів до тендеру, ШІ теж це зафіксує. Головне, що такі дані будуть публічні і їх побачить кожен громадянин. Тобто, це — прямий удар по непрозорості, «освоєнню коштів», схемам. Саме тому такі інструменти впроваджують ті, хто не боїться відкритості. І саме тому їх уникають ті, хто боїться.
ШІ також може автоматично визначати проблеми з благоустроєм: аналізує відео з камер і система розпізнає сміття, зламані елементи інфраструктури, ями на дорогах, незаконні конструкції, до прикладу, мафи. Усе це може одразу надсилатися відповідним службам, без втручання чиновника.
У транспорті ШІ дозволяє оптимізувати рух, аналізуючи потоки машин і автоматично керуючи світлофорами. У Львові, наприклад, це вже зменшило затори в центрі міста.
І навіть у зверненнях та скаргах від громадян ШІ може навести порядок. У Франківську вже працює чат-бот, що приймає скарги мешканців, сортує їх, пріоритезує і автоматично передає відповідним службам. Тобто людині не потрібно самотужки «стукати у двері» чиновників, управлінь чи комунальних підприємств. Система сама розуміє, що і де трапилося і ставить задачу на вирішення.
Але влада Броварів, схоже, не поспішає навіть озиратись у бік таких рішень. Бо коли система стає прозорою, доводиться пояснювати, куди і на що йдуть бюджетні гроші.