Київський міський голова Віталій Кличко підписав розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про реконструкцію комплексу станції “Академмістечко” Святошинсько-Броварської лінії Київського метрополітену. Роботи маю провести до 2027 року. Як зауважують активісти та низка медіа, реконстркцією зі зведенням ТЦ займеться компанія, що входить до орбіти бізнесмена Вагіфа Алієва (на фото).
Про це КВ дізналася з розпорядження № 54 від 15 вересня 2025 року виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) “Про реконструкцію комплексу станції “Академмістечко” Святошинсько-Броварської лінії Київського метрополітену у Святошинському районі міста Києва без зміни функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів фундаментів у плані” та розголосу в соцмережах і медіа.
Зокрема у тексті розпорядження йдеться, що реконструкцію мають здійснити у 2025-2027 роках. Замовником робіт виступає КП “Київський метрополітен”. Він же визначає генеральну проєктну та генеральну підрядну будівельну організації для виконання робіт. Фінансування має здійснюватися за рахунок залучених коштів.
Як пише підриємець Сергій Пасюта, який добивається від чиновників ефективного використання бюджетних коштів за допомогою системи Prozorro, виходи з метро “Академмістечко” “реконструюють” під ТРЦ.
“Робити це буде ТОВ “Гротто” (31721725), де донедавна бенефіціаром значився нардеп з ОПЗЖ і давній знайомий мера Кличка Вадим Столар. Відповідне розпорядження №54 від 15.09.2025 прийняла Київська міська державна адміністрація, а Кличко підписав”, – йдеться у його дописі.
За інформацією застосунку “Пасажири Києва”, ділянка 8000000000:75:191:0075 знаходиться у комунальній власності, минулого року Київрада продовжила оренду ТОВ “Гротто” на 5 років.
“Те, що ділянка повністю оточує вихід з підземного переходу, натякає, що тепер вихід буде не одразу на вулицю, а через торгівельний центр. Мінуси цього рішення – незручність для пасажирів на час будівництва, яке може затягнутись на роки, ускладнена евакуація людей, закриття станції у разі надзвичайних ситуацій у ТЦ (як приклад, пожежі на станції Героїв Дніпра)”, – зауважили “Пасажири Києва”.
Раніше ТОВ “Гротто” належало Вадиму Столару. Тепер цим ТОВ володіє ТОВ “Глобус Строй Груп”, яке на 85% належить мешканцю Білгород-Дністровська (Одеська обл.) Роману Карамварову, а на 15% АТ “ЗНВКІФ “Асборн”, власницею якого є Марина Вагіфівна Дорохіна – донька київського забудовника Вагіфа Алієва (Мандарін Плаза Груп).
Ветеран російсько-української війни та активіст Олег Симороз наводить фото недобудованих ТЦ у Києві, схоже що така доля чекає ще одну станцію столичної підземки:
Фото: телеграм Олега Симороза, “реконструкція” з будівництвом ТРЦ на кінцевій станції швидкісного трамваю на Кільцевій дорозі житлового масиву Борщагівка.
Фото: телеграм Олега Симороза, “реконструкція” з будівництвом ТРЦ на метро Лісова
Нагадаємо, з січня 2025 року Нацполіція розслідує можливі порушення законодавства при спробі передачі міською владою земельної ділянки на вул. Кіото біля станції метро “Лісова” в оренду ТОВ “Женсан”. Схоже, йдеться про чергову “туалетну схему”: компанія, що входить до орбіти бізнесмена Вагіфа Алієва планує отримати цю землю під обслуговування низки будівель, яких по факту не існує, що було зафіксовано правоохоронцями. Що цікаво, в КМДА це знають, але, не дивлячись на це, все ж подали на розгляд міськради відповідний проєкт рішення. Дана справа є частиною більш масштабної історії: ТОВ “Женсан” вже не перший рік виношує плани щодо будівництва на ділянках загальною площею 4,5 га великого торговельно-розважального центру.
Читайте: Чергова “туалетна схема”: столична Нацполіція зацікавилася спробою відведення землі під ТРЦ Вагіфа Алієва