Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Справи насущні: скільки та на що у червні 2025-го витрачав Київ

Справи насущні: скільки та на що у червні 2025-го витрачав Київ
КИЇВВЛАДА • 5 переглядів • 1 хв читання

У перший місяць літа столичні розпорядники бюджетних коштів назамовляли робіт, товарів та послуг на 5,56 млрд гривень. Найбільше коштів (1,18 млрд гривень) у червні 2025-го спрямували на продовження будівництва Подільського мостового переходу – об’єкта, який, попри часткове відкриття руху, продовжує потребувати мільярдних бюджетних вливань. Ці роботи довірили ТОВ “Група компаній “Автострада”, що відоме в столиці як новий підрядник по будівництву метро на Виноградар. Також серед коштовних угод минулого місяця – капремонт шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”, оновлення двох міських лікарень, будівництво систем інженерного захисту будівель “Київтеплоенерго”, адреси яких тримають в таємниці в цілях безпеки. 

Як стало відомо КВ з даних публічного модуля аналітики BI.Prozorro, у червні 2025 року розпорядники бюджетних коштів Києва за результатами публічних закупівель уклали майже шість тисяч договорів. Їхня загальна ціна склала 5,56 млрд гривень.

Минулого місяця понад 63% від суми всіх місячних замовлень — 3,52 млрд гривень — столиця спрямувала на будівельні та ремонтні роботи. Це найвищий показник за останні кілька місяців, коли на такі потреби витрачали 30-40% загальної вартості місячних закупівель.

Серед будівельно-ремонтних договорів найдорожчою стала угода (ціна – 1,18 млрд гривень) КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” (*) на виконання залишків робіт з будівництва Подільського мостового переходу на ділянці між вулицями Набережно-Хрещатицька та Петра Вершигори. Вказані роботи довірили ТОВ “Група компаній “Автострада” (**).

Читайте: Що отримали кияни за понад тридцять років будівництва Подільського мостового переходу

Другий за вартістю договір (ціна – 655,33 млн гривень) укладено між КК “Київавтодор” та ТОВ “Укртрансміст” з орбіти донецького бізнесмена Олександра Тісленка на капремонт шляхопроводу біля станції метро “Осокорки”. Попри те, що за підряд конкурували провідні гравці ринку – ТОВ “Укртрансміст” та ТОВ “Ростдорстрой” з оточення одеського мера Геннадія Труханова, значної економії замовник не отримав — капремонт замовили лише на 1,4% дешевше від початково очікуваної суми.

Читайте: Тісленко VS Труханов: для капремонту шляхопроводу на Осокорках за 655 млн гривень обрали підрядника

Значна частина договорів по статті будівельних та ремонтних робіт, загальною ціною майже півмільярда гривень, укладені КП “Київтеплоенерго”. Найдорожчі з угод стосуються, зокрема, будівництва систем інженерного захисту будівель і споруд, збільшення потужностей ТЕЦ, реконструкції системи дистанційного контролю за енергетичним обладнанням ТЕЦ-5 з укриття, а також реконструкції ділянок тепломереж.

Ще два коштовні договори стосуються капремонтів у столичних медзакладах. Перший (ціна – 79,99 млн гривень) – у приміщеннях лікувально-діагностичного корпусу №26 Київської міської клінічної лікарні №1, другий (ціна – 78,99 млн гривень) – у  інфекційно-боксованому відділенні Київської міської дитячої клінічної лікарні №1. Обидва підряди дісталися ТОВ “Інж-Строй Компані” без досвіду виконання бюджетних замовлень, що належить маріупольському підприємцю.

Читайте: Столична лікарня на Харківському шосе за 80 млн гривень замовила капремонт у молодої компанії без досвіду виконання держзамовлень

На другій сходинці серед найбільших статей видатків столиці у червні зі значним відставанням від першого місця опинилися ліки, медобладнання та гігієнічні засоби, яких загалом закуплено на 295,8 млн гривень. Найдорожчі угоди укладені Департаментом охорони здоровʼя КМДА на постачання коронарних стент-систем за 19,5 млн гривень, Свято-Михайлівської лікарнею – на постачання ліків за 18,3 млн гривень та Київським центром нефрології та діалізу – на постачання роботизованої системи для уретроскопів за майже 11,5 млн гривень.

Третє місце в ТОП-3 найбільших видатків столиці посіло електротехнічне обладнання, на закупівлю якого в червні спрямовано 278,34 млн гривень. За цією статтею найбільш жваво кошти освоювали три комунальні підприємства – “Київтелесервіс”, “Київський метрополітен” та “Київтеплоенерго”. Серед закупленого обладнання – комплекти джерел безперебійного живлення, трансформатори, вимикачі, запобіжники та акумулятори.

Також серед замовлень столиці у червні:

Найбільші замовник та підрядник

Протягом червня 2025 року бюджетні покупки Києва реалізовувалися через 455 замовників – це комунальні підприємства, установи, служби та центри, департаменти КМДА, управління РДА. На найбільшу суму – 1,2 млрд гривень – договорів підписало КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва”. Крім найкоштовнішого замовлення місяця на виконання залишків робіт з будівництва Подільського мостового переходу, це підприємство також замовило проєктні роботи по зведенню цього обʼєкту за 25,32 млн гривень. 

10 найбільших замовників столиці у червні 2025 року

Підрядниками минулого місяця в столиці було обрано 2,42 тис. компаній та ФОПів. Найбільшого підрядника місяця, як і замовника, визначив контракт на виконання залишків робіт з будівництва Подільського мостового переходу між вулицями Набережно-Хрещатицька та Петра Вершигори. Ним стало ТОВ “Група компаній “Автострада”.

10 найбільших підрядників столиці у червні 2025 року

Згідно з даними аналітичної системи Youcontrol, ТОВ «Група компаній «Автострада» зареєстровано у 2015 році в Києві, але з того часу фірма кілька разів змінювала юридичну адресу: спочатку на Львів, а потім на Вінницю. Розмір статутного капіталу – 1 млрд гривень. Засновник – ТОВ “МС Капітал”, кінцевий власник – Максим Шкіль. 

У 2007-2014 роках Максим Шкіль був помічником депутата Верховної Ради Миколи Демянка (Партія регіонів) VІ та VІІ скликань. За даними ЗМІ, після краху регіоналів Максиму Шкілю вдалося утриматися у великому бізнесі завдяки своєму кумові, колишньому міністру інфраструктури Володимиру Омеляну.

ТОВ «Група компаній «Автострада» входить до бізнес-групи MS Capital, яка об’єднує понад два десятки компаній, що працюють у сферах будівництва доріг, логістики, продаж авто, АПК та інших. Головні активи групи – ТОВ “Спільне українсько-німецьке підприємство “Автострада”, ТОВ “Перша логістична компанія”, ТОВ “3С Групп”, а також кілька гранітних кар’єрів та агрокомпаній.

За даними Clarity Project, у результаті участі в публічних закупівлях ТОВ «Група компаній «Автострада» уклало 352 договори на загальну суму понад 126 млрд гривень. Зокрема, у столиці фірма отримувала коштовні замовлення на будівництво метро на “Виноградар” за 13,78 млрд гривень та капремонт перегінного тунелю між станціями «Деміївська» та «Либідська» за 445,49 млн гривень, який закрили через підтоплення в грудні 2023 року та відкрили після ремонту у вересні минулого.

Читайте: Підтоплення столичного метро: провина Януковича чи безконтрольна забудова від Кличко

Зазначимо, що спочатку, у 2023 році, до будівництва Подільського мостового переходу “Автострада” долучалася як субпідрядник (генпідрядником було ТОВ “Еко-Буд-Трейд”). Згодом, у січні поточного року, КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” уклало з цією фірмою прямий договір ціною трохи більше 1 млн гривень. Та угода передбачала роботи з будівництва переходу на ділянці від вул. Межигірської до Воскресенського проспекту (бульвару Перова), ІІ черга.

КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” з жовтня 2022 року очолює Роман Лісневський, який протягом останніх п’яти років двічі керував цим КП у статусі виконуючого обов’язки.

КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд Києва” підпорядковане Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, який з 1 вересня 2021 року очолює Руслан Кандибор. Діяльність зазначеного департаменту спрямовує, координує та контролює особисто голова КМДА Віталій Кличко (на колажі).

Нагадаємо, що КВ щомісяця аналізує замовлення столиці. Зокрема, у травні 2025 року загальна вартість замовлень столиці перевищила 4,5 млрд гривень. Більше третини цієї суми спрямували на всілякі будівельні та ремонтні роботи, найдорожчі з яких стосуються ремонту дитсадка на Харківському масиві, а також будівництва укриттів двох шкіл на Святошино. Разом з цим найдорожчий договір воєнного травня (ціна – понад 370 млн гривень) укладено на подальше запровадження системи керування зовнішнім освітленням міста.

Читайте інші матеріали KВ про замовлення Києва, а також міських і селищних громад Київщини

* КП “Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва” (код ЄДРПОУ: 05445267)

** ТОВ “Група компаній “Автострада” (ЄДРПОУ: 40148165)

5