Коротко
SpaceX отримала дозвіл від Федерального управління авіації США на проведення десятого випробувального польоту Starship. Раніше компанія зіткнулася з низкою проблем, включаючи втрату ракети через несправність дифузора та вибух бака з рідким азотом. SpaceX внесла технічні зміни для усунення цих проблем.
SpaceX завершила розслідування попередніх аварій Starship і отримала дозвіл від Федерального управління авіації США на проведення десятого випробувального польоту. Запуск Flight 10 попередньо запланований на 24 серпня з майданчика Starbase у Техасі, пише ArsTechnica.
У травні 2025 року SpaceX втратила Starship під час польоту через несправність дифузора системи пресуризації основного паливного бака. Дефект спричинив витік метану, який призвів до втрати орієнтації ракети та дострокового завершення місії в космосі.
У червні того ж року ще одна невдача сталася на землі: під час наземного тесту вибухнув бак з рідким азотом (так званий COPV) у відсіку корисного навантаження. Це призвело до знищення ракети та пошкодження тестового майданчика.
Раніше, у січні та березні 2025-го, два запуски Starship завершились втратою контролю після завершення головного імпульсу. Обидві ракети розпались над Карибським морем, не виконавши повну програму польоту.
У відповідь на ці проблеми SpaceX внесла кілька технічних змін: оновила конструкцію дифузора, зменшила робочий тиск у COPV-баках, посилила перевірки обладнання та вдосконалила вимоги до його приймання.