Європейська комісія встановила, що китайський гігант онлайн-торгівлі Shein, відомий своїми низькими цінами, займається незаконною комерційною діяльністю відповідно до законодавства ЄС, після розслідування, проведеного спільно з національними органами захисту прав споживачів.
Слідчі дійшли висновку, що Shein заманює клієнтів фальшивими знижками, показуючи фальшиві оригінальні ціни або використовуючи таймери зворотного відліку, які безперервно скидаються, щоб створити штучне відчуття терміновості.
Комісія та Мережа співпраці у сфері захисту прав споживачів (CPC) – орган, що складається з національних органів влади – також виявили серйозні прогалини в прозорості: неточну політику повернення, оманливі заяви про сталий розвиток і заплутане маркування продукції. Влада також розкритикувала платформу за те, що вона ускладнює користувачам зв’язок зі службою підтримки, обмежуючи їхню можливість ставити запитання чи подавати скарги.
Shein дали один місяць на те, щоб відповісти і розповісти про те, як вона планує вирішити ці проблеми. Якщо Комісія не побачить прогресу, компанії загрожують штрафи. Національні органи влади Бельгії, Франції, Ірландії та Нідерландів здійснюють нагляд за дотриманням законодавства.
“Усі компанії, що продають товари в ЄС, повинні грати за нашими правилами, – сказав Майкл МакГрат, комісар з питань юстиції та захисту прав споживачів. “Сьогоднішня акція надсилає чіткий сигнал: ми не будемо ухилятися від притягнення до відповідальності платформ електронної комерції, незалежно від того, де вони розташовані”. Він додав: “Закони ЄС про захист прав споживачів не є необов’язковими – вони повинні застосовуватися в усіх випадках”.
Це не перший випадок, коли китайська платформа потрапляє під пильну увагу. У листопаді конкурентний електронний ритейлер Temu також був викритий у порушенні законодавства ЄС про захист прав споживачів. Він використовував аналогічну проблематичну тактику і пішов ще далі, “гейміфікувавши” процес купівлі за допомогою рекламних акцій та показу фальшивих відгуків про товари.
Паралельно з цими перевірками дотримання законодавства про захист прав споживачів, і Shein, і Temu перебувають під слідством щодо можливих порушень Закону про цифрові послуги. Перевірка DSA зосереджується на алгоритмічних системах рекомендацій – як певні продукти просуваються серед конкретних користувачів – і на продажі нелегальних товарів, таких як товари, що не відповідають стандартам охорони здоров’я та безпеки ЄС.