У столиці постійно виконуються як капітальні, так і поточні ремонти транспортної інфраструктури. Через це у теплу пору року в столиці відчувається дискомфорт під час пересування містом на авто. Проте винагорода за терпіння — стопроцентна. Розбираємося разом з «Київавтодором» щодо виконаної роботи й планів на майбутнє.
На це запитання «Вечірнього Києва» заступник генерального директора КК «Київавтодор» Олександр Павловський розповів про всі об’єкти, які наразі в роботі й на яких роботи вже виконані.
За його словами, вже виконаний запланований обсяг робіт ремонту Кільцевої дороги від Жулянського шляхопроводу до повороту на Вишневе. Основний проїзд повністю зроблений, завершили накриття пішохідного переходу в районі повороту на Вишневе.
Продовжується капітальний ремонт вул. Богатирської.
«Минулого року зроблено ділянку від Кільцевої дороги до заводу „Оболонь“. Цьогоріч роботи продовжуються на ділянці від заводу до відремонтованого шляхопроводу на перетині вулиць Лугової з Богатирською. Заплановано поступово капітально відремонтувати всю вулицю Богатирську», — уточнив Павловський.
Завершені роботи з капітального ремонту вулиці Зрошувальної. На відновленій вулиці впроваджена вело-інфраструктура з оновленими тротуарними доріжками і, обов’язково, з інклюзивними елементами для маломобільних людей.
«Активні ремонтні роботи тривають на шляхопроводі біля станції метро „Дарниця“, що на перетині вулиці Будівельників з Броварським проспектом. У серпні працівники виконали один з відповідальних і основних етапів роботи — встановили балки прогонової будови над лінією метрополітену», — поінформував заступник гендиректора «Київавтодору».
А от на вулиці Новокостянтинівській триває капітальний ремонт автомобільного шляхопроводу над залізничними коліями. Там дорожники продовжують влаштовувати підпірні стінки, з’їзди та заїзди.
Швидко рухаються роботи і на шляхопроводі через залізничну колію по вулиці Полярній: закінчили відновлення дорожнього полотна в один бік.
На шляхопроводі поблизу станції метро «Осокорки» завершуються роботи по демонтажу частини аварійних опор та балок прогонових будов.
Тривають роботи на мосту Метро. Із серпня 2024 року підрядники розпочали масштабні протиаварійні заходи — встановлення тимчасових металевих підтримуючих конструкцій під основними прогонами мосту.
«Вже зібрані дві опорні арки. Монтажні бригади перейшли до збирання третьої. У вересні планується розпочати етап встановлення арочних конструкцій. Роботи ведуться в цілодобовому режимі, без вихідних. Завершення протиаварійних робіт передбачено у 2026 році», — уточнив Олександр Павловський.
Він нагадав, що у серпні стартували роботи по ремонту Паркового пішохідного мосту через Дніпро на Труханів острів. За результатами виконаного у 2024 році планового обстеження мосту, були виявлені дефекти, які впливають на надійність та довговічність споруди. Завершити оновлення цієї інженерної конструкції планують у грудні 2025 року.
Заступник гендиректора «Київавтодору» поінформував, що цьогоріч 50 дорожніх об’єктів у столиці будуть відремонтовані в рамках масштабного поточного ремонту.
Наразі активно тривають роботи на 24 обʼєктах, серед яких: у Подільському районі це ділянка вулиці Віктора Некрасова, в Дарницькому районі — вулиця Драгоманова, Деснянському — ділянка вулиці Оноре де Бальзака, Дніпровському, наприклад, проспект Алішера Навої та вулиця Шимановського, у Солом’янському районі тривають роботи на вулицях Солом’янській та Максима Кривоноса, а у Шевченківському районі нині ремонтується вулиця Глибочицька, яка оновлюється разом із трамвайними коліями, вкладається дорожнє покриття та замінюється бортовий камінь.
«Так згідно договорів підряду, гарантійний термін на виконання капітальних ремонтів доріг становить 5 (п’ять) років. У цей термін виконавець робіт усуває недоліки, які можуть виникнути. Наприклад, якщо відбувається понаднормова пластична температурна деформація покриття — підрядник виконує роботи по відновленню за власний кошт», — пояснив Олександр Павловський.
Щодо поточних ремонтів, Павловський уточнив, що гарантійні строки встановлюють замовники, тобто КП ШЕУ. Зазвичай, гарантія на покриття з асфальтобетону становить 3-5 років.
«Що стосується гарантійних строків експлуатації мостових споруд та шляхопроводів, то згідно договору гарантія на асфальтобетонне покриття розповсюджується на 5 років, металеве бар’єрне огородження — 10 років, металеві опори зовнішнього освітлення — 15 років, монолітний та збірний залізобетон — 10 років, антикорозійний захист — 10 років, деформаційні шви — 10 років, опорні частини — 10 років, балки прогонових будов — 10 років», — додав Олександр Павловський.
У 2026 році київська транспортна інфраструктура і надалі буде оновлюватись.
«Зокрема, у планах дорожників проведення капітального ремонту просп. Валерія Лобановського, вул. Героїв Маріуполя. Розпочнуться капремонти шляхопроводів: по вул. Драйзера через колії швидкісного трамвая, шляхопроводу №1 на перетині магістралі безперервного руху та Стратегічного шосе, шляхопроводу біля станції метро „Чернігівська“», — розповів заступник гендиректора «Київавтодору».
Він нагадав, що одночасно, «Київавтодор» оголосив тендери на проведення капітального ремонту вул. Харківське шосе та вул. Міської, роботи на яких будуть розпочаті в поточному році та продовжені в наступному році.
У травні «Київавтодор» розповів нашому виданню про плани на дорожньо-будівельний сезон. Щоби порівняти що було заявлено і що зроблено/дороблюється, читайте у матеріалі.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»