Loqal – новинний агрегатор Loqal
Спорт

"После Любляны будет Краков". В Шахтере официально подтвердили переезд в Польшу на еврокубковые матчи и объяснили свой выбор

"После Любляны будет Краков". В Шахтере официально подтвердили переезд в Польшу на еврокубковые матчи и объяснили свой выбор
UA-Футбол • 0 переглядів • 1 хв читання

На початку червня UA-Футбол повідомив про те, що "Шахтар" має намір приймати двох своїх найближчих (і таких, з якими гарантовано доведеться зіграти) єврокубкових суперників у столиці Словенії Любляні. І ось у четвер, 26-го червня, ексклюзивна інформація UA-Футбол частково підтвердилася: УЄФА затвердила місце проведення матчу першого кваліфікаційного раунду Ліги Європи "Шахтар" – "Ільвес" у Любляні, на стадіоні "Стожице" (а український клуб уже розпочав продажу квитків).

А ось з місцем проведення матчу другого кваліфікаційного раунду проти "Бешикташа" (у випадку проходження "Ільвеса") або АЗ (у випадку поразки від "Ільвеса") залишилася невизначеність. Промайнула неофіційна інформація про те, що, починаючи з другого кваліфікаційного раунду, "Шахтар" гратиме у Польщі.

Аби з'ясувати ситуацію, UA-Футбол звернувся з запитом до ФК "Шахтар", на що отримав відповіді на поставлені запитання від Любові Хоменко – спеціалістки з організації матчів.

- Як ви обираєте, де проводити єврокубкові матчі? Що є головним у цьому процесі?

– Для "Шахтаря" вибір стадіону — завжди стратегічне рішення. Ми оцінюємо не лише найближчий матч, а й те, як локація допоможе клубу зростати — у спортивному, комерційному плані та в очах уболівальників.

– Хто в клубі бере участь в ухваленні таких рішень?

– Це командна робота. До процесу залучені департаменти спорту, маркетингу, комерції, безпеки. Фінальне рішення — це завжди зважений і погоджений крок.

– Наскільки важливими є маркетинг і комерція під час вибору стадіону?

- Кожну локацію ми оцінюємо комплексно. Насамперед зважаємо на те, наскільки вона зручна та безпечна для команди, чи відповідає якість поля та інфраструктури нашим стандартам. Важливим є і потенціал для залучення вболівальників — як з точки зору підтримки, так і з погляду доходів від квитків. Ми також аналізуємо, який вплив матиме ця локація на просування бренду "Шахтаря" і наскільки комерційно доцільною є оренда стадіону.

– Як ви враховуєте інтереси вболівальників?

– Ми беремо до уваги інтереси всіх сторін — команди, вболівальників, партнерів і УЄФА. Нам важливо бути ближчими до українських фанів і нових аудиторій, зміцнювати зв’язок із людьми.

– Чи повʼязаний вибір стадіону з іміджем або стратегією клубу?

– Для нас важливо, де і як нас сприймають. Ми прагнемо бути ближчими до українських вболівальників і нових аудиторій. Іноді вибір стадіону — це спосіб увійти в новий регіон і зміцнити зв’язок із людьми.

– З якими труднощами стикаєтесь під час вибору локації?

– Ми не шукаємо простих рішень. Ми шукаємо найкращі — з точки зору майбутнього клубу. Це і є наш стандарт управління.

– Тепер від загального – до конкретики. Чому "Шахтар" обрав Любляну для першого матчу сезону?

– У сезоні 2025/26 ми вирішили провести перший єврокубковий матч у Любляні. Це рішення, перш за все, спортивне: чудові умови, зручна логістика для команди, мінімальні перельоти, можливість зосередитись на підготовці та показати найкращий результат.

– А що далі? Офіційна інформація поки що стосується тільки першого кваліфікаційного раунду. А як бути з другим і наступними? Чи правда, що далі ви переїжджаєте до Польщі? І якщо так, то що вплинуло на рішення грати в Кракові?

- Так, усі наступні єврокубкові матчі цього сезону заплановані в Кракові. Це рішення було ухвалене з урахуванням кількох важливих факторів. По-перше, Краків — друге за величиною місто Польщі, потужний транспортний, культурний і туристичний центр. Це забезпечує зручну логістику як для команди, так і для вболівальників і партнерів клубу.

Окрім того, у місті проживає велика українська діаспора, що дозволяє нам бути ближчими до наших уболівальників і водночас зміцнювати бренд "Шахтаря". Ми також відчуваємо високу підтримку з боку місцевої влади та керівництва стадіону, а польські партнери демонструють відкритість і доброзичливість.

Крім того, Краків — це місто з розвиненою футбольною культурою: тут працюють два клуби з великою фан-базою — Wisła Kraków і Cracovia. Це означає наявність інфраструктури, досвід проведення матчів і потенційний інтерес до наших ігор навіть з боку місцевої публіки. Важливо також, що Краків має досвід організації міжнародних матчів та заходів під егідою УЄФА.

- Є інформація, що ви заплатите близько 4-ох мільйонів за оренду стадіону в Кракові. Це правда?

- Ні, це абсолютно не реалістична цифра, навіть для більших стадіонів і в більш дорогих країнах (наприклад Гамбург, Гельзинкірхен і можливо навіть Вемблі). Звісно, що умови нашого контракту конфедеційні, але повторюсь, ця цифра і близько не схожа з реальністю, бо будь-яка бізнес модель не працювала б за такого сценарію.

– Після того, як "Шахтар" проводив єврокубкові матчі в Гамбурзі минулого сезону, інші українські клуби також почали обирати це місто для своїх ігор. Як ви сприймаєте те, що ваші рішення стають орієнтиром для інших?

– Ми з повагою ставимося до вибору кожного українського клубу. Кожен обирає свій шлях, виходячи з власних цілей і можливостей. Водночас "Шахтар" завжди прагне бути на крок попереду — не заради формального лідерства, а завдяки системності, аналітиці й якості прийняття рішень. Ми не обираємо локації за шаблоном. Кожне рішення — це результат глибокої роботи: від спортивних умов до комерційного потенціалу та зручності для вболівальників.

Якщо хтось у майбутньому орієнтується на наш досвід — це, скоріше, підтвердження ефективності нашого підходу. Ми розуміємо відповідальність лідера українського футболу й намагаємося відповідати цій ролі не лише на полі.

0