Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Психолог: дисципліна важливіша за мотивацію, а рейтинги школярів мають бути лише інструментом

Психолог: дисципліна важливіша за мотивацію, а рейтинги школярів мають бути лише інструментом
ZN.UA • 1 хв читання

Психолог Филип Духлій наголошує, що ключ до успіху дитини в майбутньому – це насамперед дисципліна, а не короткочасна мотивація чи ентузіазм. За його словами, якщо змалку не виховати у дитини вміння дотримуватися правил і працювати системно, у дорослому житті вона може зіткнутися з серйозними труднощами у самореалізації. Про це він розповів у інтерв'ю редакторці відділу освіти та науки ZN.UA Оксані Онищенко. 

Одним із допоміжних стимулів для школярів можуть бути рейтинги успішності. Проте, застерігає експерт, вони не повинні ставати самоціллю.

«Рейтинги варто сприймати як засіб підготовки дітей до дорослого світу, де конкуренція є невід’ємною частиною — від пошуку роботи до побудови кар’єри», – зазначає Духлій.

Він наголошує, що важливо пояснювати дітям сенс навчання, говорити з ними відверто про їхні цілі та домовлятися про кроки для досягнення бажаного результату.

Водночас психолог визнає: публічні рейтинги не завжди стимулюють учнів. Для тих, хто постійно опиняється внизу списку, вони можуть мати протилежний ефект. «У таких випадках важливо не карати дитину ярликами, а розібратися, які саме психологічні чи інші проблеми заважають їй розвиватися, і надати підтримку», – підкреслює він.

Таким чином, за словами Духлія, рейтинги можуть бути корисним інструментом, якщо вони не стають «фетишем», а використовуються як один із елементів виховання дисципліни та підготовки дитини до реалій дорослого життя.

Докладніше про те, як ставлення вчителів впливає на дитину - читайте у статті "Школа як простір довіри: чому це важливіше за оцінки й правила".