На думку голови Спілки споживачів комунальних послуг Олега Попенка, в Україні складається загрозлива ситуація через те, що олігархи та представники держави, які «присосалися» до ресурсної бази, намагаються постійно підвищувати тарифи на газ, світло та воду.
Ще гіршим варіантом може бути ситуація, коли підприємства-монополісти намагаються «узаконити» обман населення і розсилають споживачам квитанції із свідомо неправдивими і завищеними показниками, змушуючи їх оплачувати ненадані послуги. При цьому на скарги та вимоги повернути надмірно сплачені кошти вони не реагують, пише «ГазПравда».
«Що робити, якщо проблему із газівниками щодо компенсації завданих Вам збитків, перерахунку і повернення надмірно сплачених коштів тощо не вдається вирішити під час безпосереднього спілкування? Вашу офіційно надіслану Претензію ігнорують понад місяць або відповідь на неї вас не влаштовує?» — говориться в статті. І приводиться відповідь на питання: в такому випадку потрібно звертатися до «енергетичного регулятора» — Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).
Комісія має спеціальні повноваження у сфері контролю за газовим ринком і може втрутитися в розгляд ситуації та витребувати документи у газорозподільчих підприємств, перевірити їхню діяльність і навіть накласти штраф чи призупинити ліцензію порушника.
Подати звернення можна як усно, так і письмово. Усні приймаються під час особистого візиту чи телефоном на гарячу лінію. Водночас вони не підходять для випадків, коли споживач вимагає компенсації або перерахунку платежів. У такій ситуації необхідно складати саме письмову скаргу з доданими доказами: копіями квитанцій, фото показників лічильника, електронними скріншотами чи актами виконаних робіт.
Письмове звернення можна направити до НКРЕКП поштою (м. Київ, 03057, м. Київ, вул. Сім'ї Бродських, 19), електронною поштою ([email protected]) або через форму на сайті. Найкращим варіантом видання вважає відправку рекомендованим листом з описом вкладення та відміткою про вручення одержувачем.
Відповідь на запити громадян НКРЕКП надає протягом місяця, якщо цього часу недостатньо — протягом 45 днів, але не більше.
Нагадаємо, раніше експерт пояснив, чому тарифи скоро можуть збільшитися в три рази — і при цьому влада нічого не зможе змінити.