Loqal – новинний агрегатор Loqal
Правда чи ні: у соцмережах поширюють «зливи» НМТ з історії України
Новини

Правда чи ні: у соцмережах поширюють «зливи» НМТ з історії України

Zaxid.net • 4 переглядів • 1 хв читання

Український центр оцінювання якості освіти (УЦОЯО) відреагував на маніпулятивні «зливи» НМТ з історії України та фейки про зміст тестування 2025, які поширюють у соцмережах. Йдеться про твердження про неякісні тестові завдання, діячів, яких немає у НМТ, а також, що програма тестування передбачає знання деталей «десяти російсько-турецьких війн».

У повідомленні УЦОЯО вказано, що програма оцінювання розроблена спеціальною комісією МОН на основі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та відповідає чинній навчальній програмі з історії України для закладів загальної середньої освіти.

«З програмою оцінювання може ознайомитися кожен і переконатися, що у документі відсутні згадки про переважну більшість діячів, про яких іронічно зауважують коментатори, зокрема немає таких: Швайпольт Фіоль, Сигизмунд, Авенаріус, Юркевич, Вахнянин, Плетенецький, Осипковський та ін.», – вказано у повідомленні.

УЦОЯО також зауважує, що програма НМТ з історії України не передбачає знання деталей «десяти російсько-турецьких війн».

«Найперше з огляду на те, що їх стільки не було, а також тому, що Програмою насамперед передбачено перевірку розуміння вступником українського контексту ключових історичних подій», – додали у центрі оцінювання якості освіти.

Для ілюстрації маніпулятивних тверджень про НМТ з історії України у соцмережах використовують «зливи» завдань з тестування. УЦОЯО зазначає, що характерними для таких зображень є некоректно сформульовані умови та варіанти відповідей, недоречно підібрані джерела, упущені важливі деталі, які ускладнюють або унеможливлюють обрання правильної відповіді.

УЦОЯО наголошує, що замовляє тестові завдання у сертифікованих авторів, які пройшли навчання з тестології, є фахівцями в історичній галузі, а також розуміються на змісті викладання історії в закладах освіти. Кожне завдання також аналізують два незалежних експерти, вони, зокрема, визначають його відповідність програмі, його коректність, відсутність помилок. Потім добірки з таких завдань пропонуються певній вибірці учнів або студентів, тобто апробуються.

4