Громадяни України вже декілька років користуються електронними трудовими книжками. Такий формат обліку ввели з 10 червня 2021 року, коли набрав чинності закон №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». У Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції розповіли, коли завершиться перехід на цифрові трудові книжки.
Фахівці пояснили, що відповідно до закону, закріплена електронна форма ведення трудових книжок. Так, облік трудової діяльності здійснюється в електронному вигляді — через реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його адмініструє ПФУ.
У Мін'юсті підкреслили, що до 10 червня 2026 року триватиме перехідний період. В цей час ПФУ вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець.
«Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис. Разом із тим, у перехідний період дозволяється використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки. Це забезпечує гнучкість і дає час всім учасникам процесу звикнути до нових стандартів», – йдеться у повідомленні.
Електронна трудова книжка дозволяє:
Нагадаємо, як отримати витяг з електронної трудової книжки.