Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

«Подкаст наосліп: 12 кроків до безбарʼєрності»: унікальний проєкт про досвід життя людей з порушенням зору

«Подкаст наосліп: 12 кроків до безбарʼєрності»: унікальний проєкт про досвід життя людей з порушенням зору
Вечірній Київ • 1 хв читання

«Подкаст наосліп: 12 кроків до безбарʼєрності»» — це унікальний проєкт, формат якого в Україні ще не реалізовувався.

Ведуча подкасту — Ксенія Швець, незряча гідеса «Музею у темряві 03:00» стендап-комікеса та режисерка.

А гості подкасту — це експерти з різних професій і сфер, які за потреби на час розмови одягають маски на очі, щоб позбутися візуальних відволікань і зануритися у справжню, глибоку бесіду.

Під час запису кожен гість ділиться своїми відчуттями у момент, коли одягає маску — це своєрідна міні-рефлексія про зміну сприйняття співрозмовника та себе. У кінці розмови маски знімають, і гості порівнюють цей досвід із звичайним для них спілкуванням. Такий формат дозволяє глибше зосередитися на голосі, емоціях і змісті, що робить розмови більш відкритими та змістовними.

Перший сезон подкасту запустили за підтримки Українського культурного фонду в межах грантової програми«Стійкість суспільства через культуру». Він присвячений темі інклюзії та безбар’єрності в Україні для людей з порушенням зору.

«Окрім основних 12 випусків, заплановано бонусний, 13-й епізод, присвячений темі батьківства серед незрячих. Гостею стане одна з гідес музею у темряві „03:00“, яка разом із чоловіком, теж незрячим, нещодавно стали батьками. Цей епізод показуватиме приклад батьківства серед людей з порушенням зору. Розмова розкриватиме, як сім’я організовує повсякденне життя і виховання дитини, а також відповість на типове для багатьох питання — „як це можливо?“», — пишуть творці проєкту.

Назва «Подкаст наосліп: 12 кроків до безбарʼєрності» відображає унікальний формат проєкту: усі гості під час розмови одягають спеціальні маски на очі, що дозволяє створити простір для глибокої та щирої бесіди.

Кожен випуск подкасту — це не тільки розмова, а й кейси, історії успіху, рішення. Проєкт звертається до різних цільових аудиторій — від людей з інвалідністю та їхніх родин до культурних інституцій, бізнесів, освітніх закладів і громадян, які хочуть краще розуміти тему інклюзії.

«Київ безбар’єрний: у Деснянському районі облаштовують пониження на пішохідних переходах».

Ольга СКОТНІКОВА, «Вечірній Київ»