Perplexity запускає нову програму розподілу доходів для видавців, яка буде виплачувати їм гроші кожного разу, коли її AI-асистенти використовують статтю для відповіді на питання, повідомляє The Wall Street Journal. Perplexity запускає цю програму (і частково оплачує її) разом з новою підпискою Comet Plus, яка надає передплатникам доступ «до преміум-контенту від групи надійних видавців і журналістів».
Comet Plus коштує 5 доларів на місяць і, згідно з описом Perplexity, в першу чергу призначений для обліку дій, які його Comet Agent (включений в браузер Comet) виконує на веб-сайтах, що не враховуються в існуючих угодах з видавцями. «Коли ви просите Perplexity синтезувати останні новини про тенденції в галузі, це індексований трафік», — пише компанія. «Коли Comet Assistant сканує ваш календар і пропонує статті, що мають відношення до ваших зустрічей на день, це трафік агента».
Існуюча програма Publisher Program, учасниками якої є такі видання, як TIME і Fortune, розподіляє доходи від реклами на основі трафіку, який викрадає пошукова система Perplexity, надаючи короткий зміст статті. Гроші, розподілені через Comet Plus, ймовірно, компенсують втрати, які виникають, коли агент штучного інтелекту відвідує веб-сторінку від вашого імені, пропускаючи рекламу, яку ви зазвичай бачите або чуєте.
Видавці отримають 80 відсотків доходу Comet Plus, згідно з Perplexity, а решта 20 відсотків будуть виділені на «обчислення». The Wall Street Journal пише, що Perplexity спочатку виплачуватиме видавцям, які беруть участь у програмі, кошти з «фонду доходів у розмірі 42,5 мільйона доларів», який з часом буде збільшуватися, ймовірно, у міру зростання кількості підписників Comet Plus і розширення доступності веб-браузера Comet для більшої кількості людей. Ця початкова сума, ймовірно, враховує існуючих підписників Perplexity Pro і Max, які отримають Comet Plus в рамках своїх підписок і за замовчуванням беруть участь у схемі розподілу доходів.
На перший погляд це звучить щедро, і, можливо, при достатній кількості передплатників так і буде, але 80 відсотків від 5 доларів — це 4 долари. Це 4 долари, які, ймовірно, відкриють необмежений доступ до всієї бібліотеки контенту видання. Більшість газет беруть від 20 до 30 доларів на місяць за доступ до всіх своїх статей. Чому вони повинні задовольнятися меншою сумою?
Незрозуміло, чи цей план замінить існуючу програму для видавців Perplexity, чи буде існувати паралельно з нею. Також важко сказати, чи вплине відмова від оплати Comet Plus на якість відповідей, які ви отримуєте в Comet або Perplexity. Engadget зв’язався з Perplexity для отримання додаткової інформації і оновить цю статтю, якщо отримає відповідь.
Perplexity, ймовірно, не розглядала б нові плани розподілу доходів, якби спочатку не була викрита в плагіаті статей. Компанія хоче, щоб її агентський браузер мав успіх, а для цього ідеально потрібно певна участь людей, які створюють статті, зображення та відео, які переглядають агенти. Поки що невідомо, чи Comet Plus є тим механізмом, який змусить видавців піти на співпрацю.