У галереї сучасного мистецтва «Imagine Point» триває самобутній мистецький проєкт «Перетини», що поєднує творчість композитора й живописця Святослава Крутикова та художника Олексія Малих.
На думку кураторів, експозиція народилася з просторової близькості: митці були сусідами, розділеними проспектом і часом, а тепер уперше перетнулися у межах єдиного виставкового простору. «Їхня зустріч — це не подія випадковості, а прояв внутрішнього співзвуччя», — переконані в галереї.
Артоб’єкти Олексія Малих, зібрані з конструкційних елементів фортепіано й оздоблені в техніці левкасу, втілюють сліди звукової пам’яті — мовчазні ехо, що затрималися в матеріальному тілі предмета. Позбавлені музичної функції, ці інструменти трансформуються у метафоричні зліпки звучання — як образи, що колись жили у музиці.
Полотна Крутикова — композитора-шістдесятника і представника мистецького кола «Київський авангард» — перегукуються з його музичною практикою. У своїй художній мові він відмовляється від фігуративності, фокусуючись на фактурі, кольорі й ритмі, передаючи внутрішні стани через абстракцію.
На думку авторки ідеї проєкту, мисткині та музикознавиці Анни Приходько:
«Живопис Святослава Крутикова… суголосні його композиторській манері роботи з матеріалом. У візуальному мистецтві він відмовляється від фігуративності… Ready-made артоб’єкти Олексія Малих… несуть залишки звучання як пам’ять, що затрималася в тілі предмета. Музичні інструменти, позбавлені функції, перестають бути об’єктами гри — вони стають метафоричними зліпками звуку».
У галереї зазначають, що проєкт має на меті — створити простір, у якому мистецтво виходить за межі ілюстративності та промовляє через матеріальну тканину, ритмічну структуру і тишу. «Перетини», за їхніми словами, не просто поєднують митців — вони відкривають глядачеві здатність сприймати образ як звук, а звучання як візуальну форму.
Коли: до 16 серпня, середа-субота: 12:00 до 19:00.
Де: мала зала галереї, Голосіївський проспект, 86/1.
До теми: Голос жінки крізь кордони: виставка «УКRAЇNKИ» відкриває свою історію.
Тетяна АСАДЧЕВА, «Вечірній Київ»