Через використання російськими ударними дронами типу “шахед” (“герані”, “гербери”) українських SIM-карток фахівці висловлюються про необхідність введення операторами зв’язку алгоритмів фільтрації цих карток.
“Треба домогтися від держави примушення ВСІХ операторів\володарів базових станцій писати алгоритми фільтрації (в кооперації між собою) для відфільтровування спроб перереєстрації абонентів, якщо швидкість і траєкторія руху (по напрямках надходження сигналу) нехарактерна для об’єктів, які рухаються по дорогам (а таким чином – підозрюються, що є такими, що летять)”, – пише військовий експерт зі зв’язку Сергій Флеш.
За його словами, навіть якщо просто затримка реєстрації (чи дозволу доступу в інтернет та отримання інформації AGPS) для транспорту, що рухається по дорогам збільшиться, то для пасажирів це не буде критично.
“Але це буде вже неприйнятно для встановлення стабільного сеансу зв’язку для літаючого об’єкту – і, таким чином, це вже буде велика проблема для рашистів”, – додає Флеш.
На його думку, зараз росіяни скоріше за все використовують Київстар. Адже у прифронтових зонах він “глючить” більше за інших. GPS може взагалі не працювати, хоча інтернет є.
Експерт стверджує, що шахеди не керуються віддалено, у них немає такого функціоналу, вони просто намагаються передавати своє місце розташування.
На БПЛА встановлений трекер, який надсилає інформацію про місцезнаходження дрона і його польотні дані: швидкість та висоту. При цьому показання надсилаються через телеграм-бот. Для надсилання використовуються мережі мобільного зв’язку та сімкарти. Сім карти можуть бути російські, українські та інших країн.
“Цих модемів і сім-карт в уламках ми знаходимо СОТНI, якщо не тисячі вже. Ми, розуміючи все це, НЕ ДАЄМО Шахедам працювати через наші мережі мобільного зв’язку”, – зазначає Флеш.
У свою чергу Олександр Федієнко, депутат Верховної Ради та зв’язківець, вважає, що таким чином шахед може:
Федієнко зауважує, що Комітет ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки зараз працює над вирішенням цієї проблеми.
Він вважає, що треба запровадити більше відповідальності, особливо до володільців інфраструктури, неважливо яка вона, мобільна, або фіксована.
“І якщо і цього разу оператори не прийдуть на нараду, тоді Верховна Рада України прийме відповідні законодавчі зміни, без вашої участі, та ваших карманних асоціацій”, – додає депутат.