OpenAI спільно з економістом Гарвардського університету Девідом Демінгом представили найбільше на сьогодні дослідження споживчого використання ChatGPT. Результати показують, як ця технологія стає масовим інструментом для вирішення щоденних завдань, підвищення продуктивності на роботі та отримання особистої користі.
Дослідження ґрунтується на аналізі 1,5 мільйона анонімних діалогів користувачів ChatGPT і є першим настільки масштабним оглядом реального застосування штучного інтелекту у повсякденному житті. Результати показують, що технологія стає доступною для дедалі ширшого кола людей та використовується у різних соціально-економічних умовах.
Серед головних висновків: гендерний розрив поступово зникає — якщо на початку 2024 року лише 37% користувачів мали жіночі імена, то вже у липні 2025 року ця частка перевищила половину. Також зафіксовано швидке зростання популярності в країнах із низьким та середнім рівнем доходів, де темпи поширення ChatGPT у чотири рази вищі, ніж у найбагатших країнах. Загалом сервіс набуває статусу глобального інструменту, який однаково активно використовують у розвинених і тих, що розвиваються, державах.
Найчастіше ChatGPT використовується для практичних завдань та пошуку інформації. Близько 75% розмов стосуються повсякденних потреб:
Дослідники виокремлюють три основні моделі використання ChatGPT: майже половина взаємодій (49%) припадає на запитання; коли користувачі звертаються до моделі як до радника, близько 40% становлять дії — робочі завдання, підготовка текстів чи планування; решта 11% належать до самовираження, що охоплює особисті роздуми, творчість і неформальне спілкування.