Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Нова адреса та унікальні методики: що чекає інклюзивний центр в Одесі після руйнування?

Нова адреса та унікальні методики: що чекає інклюзивний центр в Одесі після руйнування?
Одеське Життя • 1 хв читання

Результати роботи інклюзивного центру вражають багатьох в Одесі: і батьків особливих дітей, і самих дітей, і фахівців. Тому, щоб не втратити напрацьовані досягнення, треба було швидко визначити, де далі працюватиме колектив. Адже його допомоги в Одесі потребує майже тисяча дітей.

Одразу після трагедії обговорювались різні варіанти базування центру.

Перший прихисток надала Одеська спеціальна школа №75. Саме тут центр працював до вересня, а тепер переїздить до ліцею №122 на вулиці Старопортофранківській. Ремонтні роботи у приміщеннях виконує організація «10 квітня», а з оснащенням, меблями, оргтехнікою допомагає ЮНЕСКО. Її представники побували в Одесі, побачили зруйнований центр і прийняли рішення про допомогу.

Не менш важливо, що і 75-та школа, і 122-ий ліцей знаходяться в тому ж районі, що і знищений центр на вулиці Мечникова, на відстані всього в декілька кварталів. В міському департаменті освіти шукали будівлю, яка б знаходилась недалеко, була безпечною та підходила для розміщення всіх фахівців та дітей. Завдяки такому підходу  батькам не доведеться пристосовуватися до нового маршруту у спробах дістатися центру.

Представники ЮНЕСКО також придбали та передадуть Центру унікальні методики.

– Є компанія, яка запропонувала нам опанувати пʼять найсучасніших американських методик тестування дітей з розладами аутистичного спектру (РАС), а таких дітей в світі стає все більше. Я мріяла опанувати ці методики з моменту відкриття центру. Ще до ковіду їм навчали психологів. Але отримати необхідні сертифікати наші фахівці не встигли. Тепер компанія, яка закуповує ці методики, пропонує навчити наших фахівців, – розповіла директорка центру Вікторія Пастерначенко.

– Батьки особливих дітей мають багато проблем із визначенням діагнозу дитини. Вони часто звертаються до різних фахівців – психіатрів, дефектологів, неврологів, психологів. І кожен з них формує свій діагноз. Інколи батьки роками не можуть зрозуміти, що ж відбувається з їх дитиною. А комплексна методика ADOS-2 дозволяє визначитись зі ступенем РАС у дитини, повністю прибираючи субʼєктивний фактор оцінювання. Підсумковий висновок надаватиме компʼютерна програма.

Також методики дозволяють обстежити дітей без урахування вікової категорії, тому можна працювати з людиною від одного року і до 25-30 років. Вони надають обʼєктивну інформацію про мислення, мовлення, памʼять, рухову діяльність, про психологічні та інтелектуальні проблеми.

Крім того, батьки матимуть документ міжнародного зразка, з яким можна звернутися і до центрів за кордоном. 

Щодо центру на Мечникова прийнято рішення про його капітальний ремонт. Другий поверх зруйнованого корпусу знесуть, а перший поверх та корпус ЛФК відремонтують. Демонтажем займеться департамент благоустрою міськради, а ремонтом, після проведення необхідних тендерів, – фірма, яка будувала центр. Вікторія Пастерначенко дуже на це сподівається, бо ті, хто будував, краще за інших знають зруйновану будівлю і тому швидше приведуть її до ладу. 

Поки ми розмовляли з Вікторією, цікаво було спостерігати за місцевими котами. Вони зовсім не звертали увагу на руйнування, спокійно обходили територію. Здається, пушистики не сумніваються у тому, що центр повернеться на свою територію і все тут буде гаразд.