Ринкова вартість квитків на фінали Вімблдону досягає 10 тисяч фунтів стерлінгів
Коли я з’явився біля Вімблдону, був здивований чергами на сотні метрів біля входів у королівський клуб. На годиннику було 9:50, перші матчі починалися в 11:00, вхід відкривався в 10:00. Натовп людей дисципліновано стояв у чергах. Під час Вімблдону кожен день турнір відвідують більше 40 тисяч глядачів. При цьому бажаючих придбати квитки набагато більше, і ціни на них на вторинному ринку досягають космічних величин.
"Методика розповсюдження квитків на турнірі – це унікальне явище, – розповідає Чемпіону досвідчений український фан тенісу Сергій Суровцев, який вперше відвідав Вімблдон у 2012 році. – Тут актуальна The Queue (черга – з англійської). Щоб зайняти місце в черзі, люди приходять з вечора. Це відбувається на великій галявині Вімблдону, біля озера.
Сьогодні вранці я їхав і в метро побачив залишки черги. На піку це було близько 30 тисяч людей. Вони приходять з 8-9 вечора, щоб бути в перших рядах. Кожному присвоюється індивідуальний номер. Причому протягом ночі організатори контролюють, стоїш ти в черзі чи ні – проходять і перевіряють номери. Тобто, не можна зареєструватись і піти додому спати. Потрібно весь час знаходитись в черзі".
О 9 ранку починається рух. О 10 годині відкриваються каси, що знаходяться у будівлі музею, і в касах люди отримують квитки. Причому є декілька опцій.
Українець зізнається, що відслідковував ціни тільки на півфінали та фінали. І, наприклад, на фінал Джокович – Федерер в минулі роки "прайс" досягав 10-13 тисяч фунтів стерлінгів (560 000 – 728 000 гривень) за один квиток. У вартість "тікету" входило госпіталіті – відвідування ресторану, можна було пробути на трибунах цілий день.
Щоправда, певна категорія фанів має можливість придбати квитки за номіналом.
Сергій за професією фінансист і йому подобається аналізувати, як рухаються фінансові процеси. Українця дивує, яким чином організатори Вімблдону заробляють.
"У більшості масштабних тенісних турнірів найбільшою статтею доходів йде реклама, – розповідає Суровцев. – Далі – телевізійні права, третя – сувеніри, і тільки четверта – квитки. При тому у турнірів різні умови. Ось ти бачив на Вімблдоні на стадіоні рекламу якихось спонсорів? Її немає. І це у них працює. Вони у цій парадігмі живуть більше ста років. Не ставлячи на перше місце прибуток. Замість нього у них на першому місці ексклюзивність. Хочете працювати з нами? Ви працюєте, але коштує це ось стільки-то. Slazenger, мабуть, років 80 працює, це британська компанія.
Але Вімблдон пускає на свій ринок і небританські компанії – Ralf Ralston, Lexus, Kia, Rolex, який взагалі є титульним спонсором на дуже багатьох крупних чоловічих турнірах".
Вімблдон-2024 відвідали 526 455 фанів.
Максим РОЗЕНКО, Чемпіон, з Вімблдону