Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

Meta припинить розміщувати політичну рекламу в ЄС

Meta припинить розміщувати політичну рекламу в ЄС
HiTech.Expert • 4 переглядів • 1 хв читання

Компанія Meta припинить розміщення політичної реклами на своїх платформах в Європейському Союзі з жовтня 2025 року, звинувачуючи нові “нездійсненні” правила прозорості ЄС у тому, що вона назвала “важким рішенням”. У заяві, опублікованій компанією в п’ятницю, Meta заявила, що нові правила ЄС щодо прозорості та таргетування політичної реклами (TTPA) поставили її перед “значними операційними викликами та правовою невизначеністю”.

З початку жовтня користувачі будь-якої з платформ Meta в ЄС більше не бачитимуть політичну, виборчу або соціальну рекламу, яку, за словами Meta, наразі можуть розміщувати рекламодавці, що пройшли процедуру авторизації, яка підтверджує їхню особу. Оголошення такого характеру також повинні містити відмову від відповідальності “оплачено”, а інформація про те, скільки було витрачено на них, має бути загальнодоступною.

Мета стверджує, що правила TTPA накладають значні обмеження на таргетинг і доставку реклами, що створює “неприйнятний рівень складності” для рекламодавців. ЄС запровадив нові правила, щоб відповісти на поширене занепокоєння щодо іноземного втручання у вибори, а також потенційного маніпулювання важливою інформацією, яка може вплинути на те, як хтось голосує.

Окрім маркування політичної реклами як такої та надання інформації про її джерело та наміри (що, за словами Мета, вона вже робить), правила ЄС, які незабаром набудуть чинності, також містять низку умов щодо обробки персональних даних. Правила TTPA також заборонятимуть політичну рекламу від спонсорів за межами ЄС раніше, ніж за три місяці до виборів або референдуму.

Meta заявила, що користувачі її платформ бачитимуть менш релевантну рекламу в результаті обмежень, і що вона прийняла своє рішення після “широкої взаємодії з політиками”, в ході якої вона чітко висловила свою стурбованість щодо загрози “принципам персоналізованої реклами”. Рішення компанії стосується лише ЄС, і користувачам Meta, в тому числі політикам, які проживають у країнах-членах ЄС, як і раніше буде дозволено обговорювати і ділитися політичним контентом за умови, що це не буде платною рекламою.

Meta – не єдина компанія, яка заперечує проти майбутніх змін у правилах ЄС, які також мають набути чинності в жовтні. Минулого року Google припинив показувати платну політичну рекламу в ЄС, в тому числі на YouTube, і компанія зрештою уникнула штрафів за свою нібито “неправомірну” практику онлайн-реклами в 2019 році.

4