Loqal – новинний агрегатор Loqal
Новини

«Марка незламності»: у Києві презентували поштовий випуск, присвячений українським біженцям

«Марка незламності»: у Києві презентували поштовий випуск, присвячений українським біженцям
Вечірній Київ • 1 хв читання

Подія стала результатом співпраці Благодійного фонду «Рокада» та АТ «Укрпошта» в рамках проєкту «Власна марка». Новий поштовий випуск покликаний привернути увагу до долі понад 10 мільйонів українців, які були змушені покинути свої домівки через повномасштабне вторгнення.

Ініціатором створення марки виступив БФ «Рокада», який за підтримки Агентства ООН у справах біженців (УВКБ ООН) понад 20 років допомагає біженцям, а з 2022 року щоденно опікується українцями, що постраждали від війни.

«Ця марка буде нагадувати не тільки нам — фонду, який щодня працює із біженцями та ВПО, а й іншим дітям та дорослим, наскільки ми всі потребуємо допомоги, — зауважила голова правління БФ „Рокада“ Наталія Гуржій. — Усі, хто бачитиме марку, думатимуть, яких ще треба докласти зусиль для відбудови України і допомоги біженцям».

20 червня у Всесвітній день біженців благодійний фонд «Рокада» оголосив публічний конкурс на розробку ескізу «Марки незламності». Ескіз для марки обирали впродовж місяця на конкурсі, що зібрав десятки зворушливих візуальних історій з усієї України. Переможницею стала дизайнерка і художниця Альона Зінченко, яка особисто пережила окупацію Бучі, а нині мешкає у Великій Британії. Її робота, за словами організаторів, є мистецьким символом надії, що ніколи не згасає.

«Ця марка для мене дуже особиста. Ми з донькою пережили окупацію Бучі і вона стикнулася із посттравматичним синдромом. Нам довелося довго відновлюватися. Тому моя ілюстрація про неї і про всіх українських дітей, які були змушені покинути свій дім. Я хотіла показати крихкість і водночас безмежну силу дитини, яка здатна знаходити надію навіть після жахливого досвіду», — поділилася художниця.

Підтримку ініціативі висловили і в Управлінні Верховного комісара ООН у справах біженців. Кароліна Ліндхольм Біллінг, представниця УВКБ ООН в Україні, підкреслила символізм випуску: «Ми насправді дуже горді з того, що є частиною цієї ініціативи, яка показує незламність, стійкість, мужність українців, які ми бачимо щодня. За ці три роки ми побачили, що люди все одно не здаються, бажають відбудови та відновлення. І саме це символізує ця марка».

Для «Укрпошти» цей випуск став можливістю висвітлити тему, яка досі не була представлена на поштових марках воєнного часу.

«Феномен поштових марок воєнного часу полягає в тому, що вони розказують правдиві історії: про Україну, про силу, про біль, про надію. Ці марки стають всесвітньо відомими. Укрпошта підтримала інціативу БФ „Рокада“ ще й тому, що впродовж повномасштабної війни тема біженства і тих, хто втратив власну домівку, досі не була висвітлена на поштових марках України», — заявила Наталія Мухіна, начальниця управління маркованої та філателістичної продукції АТ «Укрпошта».

Відсьогодні «Марка незламності. Там, де росте дім» доступна для придбання у поштовому маркеті «Укрпошти». Поштовий випуск представлений марковим аркушем із дев’яти марок та художнім конвертом. Для церемонії було виготовлено спеціальний поштовий штемпель, що задокументував дату презентації.

Більше історій від вимушених біженців, а також урочисте погашення унікальної марки — дивіться за посиланням: