У 2025 році адміністрація Дональда Трампа оголосила про введення нових митних тарифів на імпорт з Китаю, Мексики та Канади. Для компаній, що працюють у міжнародній торгівлі, це означає значні витрати й необхідність швидкої адаптації до нових економічних умов. Зокрема, це вдарило по галузях, що залежать від довгих глобальних ланцюгів постачання — як-от мода та електроніка.
Як повідомляє CNBC, щоб адаптуватися до нових тарифів, компанії впроваджують штучний інтелект на різних рівнях бізнес-процесів. AI-рішення дозволяють у реальному часі аналізувати вплив мит на фінансові показники, прогнозувати витрати та будувати моделі альтернативних сценаріїв розвитку. Завдяки машинному навчанню компанії оптимізують ланцюги постачання: підбирають постачальників у країнах, не охоплених митами, оптимізують маршрути доставки, скорочують час і витрати на логістику. Також ШІ допомагає ефективніше керувати запасами — прогнозуючи попит, компанії уникають як дефіциту, так і перевиробництва. Це забезпечує бізнесу гнучкість і дозволяє швидко реагувати на нестабільну торговельну політику.
Один із провідних інструментів, який використовують великі корпорації — платформа Altana. Вона будує цифрові двійники ланцюгів постачання, дозволяючи компаніям бачити критичні точки ризику та переорієнтовувати свої процеси до того, як виникнуть перебої.
Незважаючи на ефективність, AI має свої обмеження. Він не може передбачити політичні рішення чи раптові геополітичні зміни. Тому технології повинні бути лише частиною більш широкої стратегії управління ризиками.
Штучний інтелект став важливим інструментом адаптації бізнесу до нових тарифів у США. Компанії, які раніше орієнтувалися лише на дешевого постачальника, тепер використовують технології для побудови стійких, гнучких і диверсифікованих ланцюгів постачання. AI не вирішить усіх проблем, але може значно зменшити ризики та підвищити швидкість реакції на зміни.