Коротко
HMD Global втрачає ексклюзивні права на виробництво Nokia-смартфонів, і компанія не планує передавати ліцензію іншим партнерам. Це ознаменує кінець епохи для бренду, який колись домінував на ринку мобільних телефонів. Рішення пов'язане з фінансовими труднощами Nokia Corporation та зміною стратегії розвитку.
HMD Global втрачає права на використання бренду Nokia, а фінська компанія більше не планує передавати ліцензію іншим виробникам. Це може стати остаточним "похороном" культової марки у мобільному світі.
Одна з найвпливовіших історій мобільного світу наближається до свого фіналу. За інформацією німецького техно-порталу Heise.de, Nokia – колись безперечний лідер ринку мобільних телефонів – припинить випуск смартфонів з 2026 року.
Фінська компанія HMD Global, яка з 2017 року володіла ексклюзивними правами на випуск Nokia-смартфонів, втратить цю ліцензію. На відміну від попередніх ситуацій, Nokia не планує передавати права новому партнеру.
Вже зараз на офіційному сайті HMD можна побачити тривожні сигнали: Nokia-смартфони все ще представлені з повними характеристиками та фото, але кнопка “Купити” відсутня. Експерти припускають, що компанія розпродує залишки складських запасів.
Важко повірити, що компанія, яка у 1990-х та на початку 2000-х контролювала понад 40% світового ринку мобільних телефонів, може назавжди зникнути з цього сегменту.
Революція iPhone (2007) та подальший бум Android-пристроїв кардинально змінили правила гри. Nokia не змогла адаптуватися до епохи сенсорних смартфонів достатньо швидко.
Це вже друге “поховання” Nokia у smartphone-сегменті. У 2014 році Microsoft викупила мобільний підрозділ фінської компанії та перейменувала популярні моделі у “Microsoft Lumia”.
Повернення у 2017 році під крилом HMD Global здавалося шансом на реванш. Компанія навіть випустила оновлену версію легендарної 3310. Проте чуда не сталося – Nokia так і не змогла повернути втрачені позиції на ринку смартфонів.
Рішення про відмову від smartphone-напряму збігається з фінансовими труднощами самої Nokia Corporation. Компанія, яка зараз фокусується на телеком-обладнанні, переживає складний період:
Новий CEO Джастін Хотард прогнозує стабілізацію до кінця року, але ситуація залишається напруженою.
Зникнення Nokia зі smartphone-ринку символізує кінець епохи. Компанія, яка дала світу концепцію мобільного зв’язку для мас, остаточно поступається місцем новим гравцям.
Попри невдачі останніх років, Nokia назавжди залишиться у історії технологій:
Теоретично Nokia може передумати та знайти нового партнера для smartphone-напряму. Проте всі сигнали вказують на те, що фінська компанія остаточно зосередилася на B2B-сегменті телеком-обладнання.
Для мільйонів користувачів по всьому світу це означає кінець епохи. Nokia-смартфони 2026 року стануть колекційними раритетами – останніми представниками легендарного бренду у consumer-сегменті.