У травні імпорт російської нафти до Індії наближається до найвищого рівня за останні десять місяців. Більше нафти надходить зі східних портів, оскільки ланцюги поставок відновлюються після масштабних санкцій США, повідомляє Bloomberg.
За даними Kpler, цього місяця Індія імпортує 1,98 млн барелів на день у виробників ОПЕК+, більшу частину цього обсягу становить сорт нафти РФ Urals. Імпорт продовжує зростати після падіння до 14-місячного мінімуму в лютому, коли санкції США порушили торгівлю російською нафтою.
Відтоді до поставок російської нафти залучили більше танкерів, що не підпадають під санкції, а індійські нафтопереробники працюють з торговцями, вантажовідправниками й іншими посередниками, щоб забезпечити надходження дешевшої нафти з РФ. Минулого місяця Індія імпортувала російську нафту сорту Sokol (такі поставки востаннє фіксувалися торік у жовтні).
Обсяг потоків нафти зі східних портів, включаючи нафту марки ESPO, у травні в середньому становив 225 тисяч барелів на добу — що буде приблизно на 60% вище, ніж у квітні, якщо тенденція збережеться протягом усього місяця. Наразі на червень для Індії заплановане завантаження нафтою ESPO десяти суден — це майже рекорд.
Захід запровадив санкції проти Росії після її повномасштабного вторгнення в Україну в 2022 році і встановив граничну ціну на російську нафту, щоб скоротити доходи Москви. Як наслідок, РФ перенаправила поставки. Індія, третій за величиною імпортер і споживач нафти у світі, стала одним із ключових покупців російської нафти після запровадження західних обмежень.
Індія рятувала російську нафтову економіку, вигідно скуповуючи дешеву сировину. Водночас, на думку економіста Олега Саркіца, холодний розрахунок, який привів Індію до співпраці з Москвою, міг би змусити її відвернутися від ситуативного партнера, як тільки це перестало б бути вигідним. Детальніше про це — у статті “Мат слоном і конем: як індійський фактор може стати вирішальним для краху російської нафтової імперії”.