В Україні громадяни вже не перший рік користуються електронними трудовими книжками. Такий формат обліку був впроваджений з набранням чинності 10 червня 2021 року закону №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі». У Південному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції розповіли, які переваги має електронна трудова книжка.
У Мін'юсті пояснили, що електронна трудова книжка дозволяє:
Фахівці додали, що в Україні до 10 червня 2026 року триває перехідний період.
«Протягом цього часу Пенсійний фонд вносить відсутні дані про трудову діяльність працівників до реєстру на підставі інформації, яку надає сам працівник або роботодавець. Після завершення оцифрування паперові трудові книжки повертаються їх власникам під підпис», – йдеться у повідомленні.
У Мін'юсті додали, що протягом перехідного періоду можна використовувати як електронну, так і паперову форму трудової книжки.
«Якщо особа вперше влаштовується на роботу й вимагає оформлення паперової трудової книжки — роботодавець зобов’язаний видати її протягом п’яти днів. Також на вимогу працівника в паперову книжку можуть вноситись записи про прийняття, переведення чи звільнення», – йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, чому можуть скасувати звернення на оцифрування трудової книжки.